Pe scena Sălii Palatului Orchestra Radio București cântă. Cu apăsare și neliniște spectatorii întârziați își caută locul în sală. Șușoteli în dreapta, bâjbâieli în stânga, tocuri și pantofi pe culoare apărând de după draperii. Au înfruntat vijelia pentru a fi aici și au plătit un bilet pentru un loc pe care acum nu îl găsesc din cauza întunericului incomod al unui spectacol care a început. Strașnică ploaie. Minunată orchestră.
Josse Carreras pășește pe scenă iar publicul, întrerupt din forfotă, începe să aplaude. Privirile rătăcite înspre puținele scaune goale își regăsesc interesul pe scenă, păstrându-i captivi pe margini pe cei care nu și-au găsit încă locurile. ”L’ultima canzone” răsună pe buzele tenorului, absorbind atenția pierdută a celor din sală. Încet echilibrul este restabilit și spectacolul începe.
Impetuos și solemn, Josse Carreras mulțumește publicului pentru aplauze și părăsește scena pentru a-i permite invitatei sale să-și înceapă repertoriul. Cu un zâmbet larg și un roşu hipnotizant al rochiei lungi până în pământ, tânăra soprană de origine ucrainiană urcă pe scenă fără nicio introducere și interpretează Rusalka ”Song to the moon”. Numele ei este Natalya Kovalova și este cunoscută pentru interpretarea unor roluri precum Desdemona, Pamina, Mimi, Vitellia, și în special a rolului Violetta în opera lui Verdi, ”La Traviata”.
Prima parte a spectacolului este încheiată de către Josse Carreras, cu ”Man of La Mancha – The impossible dream”. Urmează 20 de minute de pauză, răgaz pentru cei care au înotat până la Sala Palatului să-și scuture șoșonii și să-și găsească locurile de drept.
Cea de-a doua parte a concertului s-a desfășurat în aceeași manieră cu prima, exceptând zgomotul de fundal: interpretări intercalate ale orchestrei cu Jose Carreras și Nataliya Kovalova, îmbrăcată acum într-o rochie albastră, cu același efect seducător.
Piesa care a încununat spectacolul a fost ”El Duo de la Africana - Duo y Jota”, cântată în duet de către Carreras și Kovalova, într-o contopire a frumuseții și expresivității intonației lui cu tandrețea și căldura vocii ei.
Concertul s-a încheiat cu trei bis-uri, câte unul pentru fiecare interpret și încă unul în duet, flori, aplauze și oameni care pentru două ore au uitat de ploaie, haine ude și pantofi murați.