Urmărește-ne în Social Media

electronica, rap, rock

Summer Well 2021 Recenzie festival: picnic artistic cu schimbare de generaţii

Summer Well a revenit în anul 2021 după un 2020 de pauză din cauza pandemiei. Festivalul s-a ţinut ca de obicei la Domeniul Știrbey şi marchează împlinirea unui deceniu de la primul show, din 2011. Nu i s-a zis un "10 Year Anniversary Edition", ci mai degrabă un Limited Edition. E un soi de spinoff, ca "Better Call Saul" la "Breaking Bad" sau "Mandalorian" la "Star Wars", dar păstrează ideea de bază: festival în natură, cu food trucks, o abordare mai cuminte şi familistă şi artişti indie.

Publicat

pe

Organizare

În 2021 festivalul Summer Well s-a întins pe 4 zile, de pe 12 până pe 15 august, adică de joi până duminică inclusiv. Transportul a fost gratuit de data asta, asigurat cu autobuze STB Mercedes ce plecau de la Metrou 1 Mai se întorceau în acelaşi loc la final de show, drumul durând 30 de minute până la Domeniul Știrbey. La intrare se făcea trierea celor vaccinaţi şi a celor nevaccinaţi, care erau testaţi pe loc (35 lei testul) sau prezentau adeverinţa aferentă unui test de 24 sau 72 de ore. Totul se mişca rapid şi se făceau şi teste de temperatură.

Odată intrat totuşi încetinea puţin treaba, fiind câteva filtre pe bază de garduri metalice. Prezentai rucsacul, brăţara şi era totul OK dupa vreo 3 filtre. Am găsit Domeniul Știrbey la fel cum îl ştiam de la ediţiile trecute, doar că porţiunea aceea întunecată şi dubioasă de plimbare în jurul lacului era blocată. Aveai în schimb un nou pod plutitor pe lac pentru a facilita accesul mai rapid spre scenă Red Bull.

Se crea deseori coada la podul principal, pe care parcă l-am găsit oleacă mai şubrezit decât îl ţineam eu minte.

Mâncare, băutură, distracţie

Mâncarea şi băutura se plăteau cu brăţara pe care o primeai la intrare, de la Banca Transilvania. Era un mic card la încheietura pe care îl alimentai la căsuţele de top up sau online chiar. Varietatea culinară era la ea acasă, dar pe un palier un pic mai restrâns decât alte dăţi la Summer Well. Nu mai văzut mâncare coreeană şi indiană, van-uri cu pizza erau 1 sau 2 şi ca de obicei burgerii făcea legea. Cine dorea să mănânce sănătos avea Fru Fru cu salată de paste la 14 lei sau burrito vegan la 20 de lei.

La Summer Well Limited Edition găseaţi şi limonadă, Red Bull şi cocktailuri pe bază de Red Bull, bere Beck's sau Corona iar apa şi sucurile erau servite în sticle de 0.5 litri cărora li se luau capacele. Asta nu am înteles-o, trebuie să recunosc. Ce mi-a plăcut mult e că nu am văzut cozi nicăieri, la băutură şi mâncare, totul mergea rapid. Şi nu au fost situaţii de "stoc epuizat" sau cel puţin nu am remarcat eu.

Ca distracţie nu era mare lucru de făcut, poate nişte jocuri pe console cu FIFA și Mortal Kombat la cortul Orange, cabine de selfie, un pedalat la standul Glovo pentru mâncare gratuită sau dat pe role pe ringul de dans Glo. Puteai şi să vezi filme la o zonă Orange şi să vezi persoane de la mare printr-un feed live pe un ecran generos lângă cortul Orange.

Erau lângă FruFru şi nişte activităţi de echilibru, un fel de snowboarding pe o placă pe uscat. A dispărut tiroliana şi zona dedicată de gaming din alţi ani.

Muzica

Din motive de lipsă de timp am prins doar zilele de sâmbătă şi duminică ale festivalului, ratând lansarea de album Golan de joi şi show-ul făcut de Bruja şi Balthazar vineri. Sâmbătă i-am prins pe Kryptonite Sparks, cu mult zvâc, solo-uri de chitară neaşteptate şi atitudine. Solistul a coborât în public spre final pentru un moment de exuberanţă artistică. Cred că au strâns cel mai mult public dintre trupele româneşti de la main stage în weekend.

Cu Fatoumata Diawara nu eram familiarizat, dar pe scurt o pot descrie ca: Red Hot Chili Peppers dacă lua naştere în Africa. Cântă o muzică ritmată, plină de armonii de chitară, cu o voce de feel good şi care răsună puternic peste public.

Moonlight Breakfast au fost diafani, au fost cred singurii care au întârziat şi au adus visare pe bază de sintetizator. Parcă nu s-au conectat cu publicul aşa cum ar fi dorit.
Continuă să sune foarte vestic şi chillout.

L-am prins puţin şi pe IAN la scena WIIINGS, dovedind că trap-ul generează noile rockstar-uri. Gurile rele spun că artistul a fost scos pe braţe de la show. A strâns o sumedenie de public tânăr şi adolescent, care îi ştia piesele ca o mantră, o biblie, un crez. Show-ul a fost ca o transă colectivă, plin de energie, dar a fost mai degrabă o experienţă de feeling decât una muzicală în adevăratul sens al cuvântului.

Neanunţat de nimic şi deloc prezent în lista oficială, l-am găsit pe Jurjak într-o poieniţă imediat după IAN, cântând un moody blues, muzica de True Blood aş zice. Un set acoustic neaşteptat, de prispă şi whisky la final de zi. A început să strângă ceva lume în ciuda spaţiului limitat pe care se desfășura.

Artistul serii şi poate headlinerul principal al festivalului a fost Woodkid. A început plin de energie, cu un bas care a făcut să vibreze conştiinţa interioară a tuturor şi un spectacol vizual cum Summer Well nu a mai cunoscut. Psihedelic, te transpunea în alt univers și îl deschidea pe cel interior. De altfel artistul îşi trage seva din aceste show-uri vizuale, având colaborări cu artişti de marcă până să îşi înceapă propria carieră de muzician. Prima jumătate a reprezentaţiei a ţinut publicul în priză, dar a doua a alunecat spre melancolie şi nici măcar animaţiile de pe ecran nu au împiedicat publicul să stea pe telefon şi să vorbească. Prea multă introspecţie si cuminţenie în piese parcă.

Gaşca s-a spart rapid după şi să zicem 150-200 de persoane au rămas la scena din spate pentru un set Modeselektor. A fost o experienţă cam minimalistă, nici rave, nici techno, nici dubstep, nici DNB. Un house simplu, de rețetă care nu poate da greș la puriști, cu un track fundamental de multe minute bune, piperat din când în când cu un sample nou.

Lumea s-a conectat bine de tot aici, dar nu am putut sta mai mult de 5 piese. Cei 2 DJ erau totuşi pe vibe, se tot mişcau pe scenă.

Duminica a fost ziua de relaxare, cu mai puţin public şi cu picnic nocturn. Orchestra Simfonică Bucureşti a fost cap de afiş, interpretând coveruri după piese ale artiştilor prezenţi la Summer Well în acest an şi alţi ani. Ca amator de coveruri la vioară, contrabas şi orchestral după piese rock am apreciat intenţia şi momentul de pace oferit. Publicul s-a pus pe jos, ca la un concert de la Sala Palatului, dar au fost şi mulţi care au strâmbat din nas ca li s-a tăiat plimbarea printre oameni prin mulţimea care stătea pe iarbă.

Înainte de orchestră am ascultat-o pe Princess Nokia, ba chiar am văzut un flux de oameni la intrarea festivalului care veniseră special pentru artista rap. E un fel de Nicki Minaj mai relaxată, mai puţin îndârjită. Instrumentalul a făcut toată lumea să sară, să ţopăie, să dea din cap şi fund şi am văzut şi mulţi care ştiau versurile unor piese că "Tomboy". Încă nu pot crede că Princess Nokia a îndrăznit să dea un diss pentru Missy Elliott.

Are şi mesaj puternic de împuternicire a femeii.

La scena Red Bull Valeria Stoica a strâns ceva lume, probabil cu un boost după apariţia la podcastul lui Micutzu de la început de an. Valeria vine din Republica Moldova şi pare o combinaţie de Billie Eilish cu Katie Melua şi Birdy. Afirmația e curajoasă, dar tânăra e definită de o voce şi o prezenţă blajină, sfioasă, mieroasă. E ASMR întrupat. A cântat piese ca "Poate" şi "Gravity", dar şi "Empty Air", vorbind des cu publicul şi povestind câte o anecdotă la fiecare track.

După concert a coborât lângă scenă, a făcut poze şi a discutat cu fanii. Din păcate mi s-a părut că vocea ei nu era dată destul de tare şi a fost acoperită de instrumente. O voce excelentă de altfel, care ar trebui să ajungă la mai multă lume. Inclusiv Delia Matache a fost la concert şi a făcut un story despre Valeria, părând a aprecia ce aude.

Cei de la Zimbru au urmat pe aceeaşi scenă, cu un mesaj anti capitalism, deşi erau chiar pe scenă Red Bull şi înconjuraţi de branduri de băuturi cu zahăr. Aşa cum am spus şi la ultimul Summer Well la care au fost aceşti artişti, ei sună foarte occidental, reprezintă un produs excelent pentru export, îi auziţi pe Radio Guerrilla şi sintetizatorul lor psihedelic face şi desface sound-ul. Iar voci ca a solistei nu prea mai găseşti pe plan local. Are un je m'en fiche-ism şi o afectare simultană interesantă.

Concluzii

Pentru mine Summer Well 2021 a fost un festival al schimbului de generaţii. Nu am mai văzut aşa mulţi părinţi cu copiii, am văzut în schimb foarte mulţi adolescenţi şi persoane între 20 şi 30 de ani (pozându-se cu Silviu Faiar). A fost un festival cu şi despre tineri, care vânau parcă mai mult ca orice nostalgia. E de ajuns să te uiţi la petrecerea cu dans pe role şi să auzi câte formaţii cu sintetizatoare au fost şi vei înţelege. Se trage de la obsesia pentru anii '80 care le-a (ne-a) fost injectată de "Stranger Things", The Weeknd şi alte produse artistice care se duc acolo constant.

A fost o nostalgie dublu faţetată: una după o perioadă pe care tinerii nu au prins-o, dar evident cu tentă vestică (nu anii ‘80 de la noi) şi una după concertele pre-pandemie de acum câţiva ani. Summer Well şi-a păstrat spiritul şi atmosfera, a plusat parcă la artwork şi standuri arătoase (proiecţii noi, standul TikTok ca un StarGate, feţele psihedelice de la intrare, braţul robotic de la Orange), parcă mai multe decât în ediţiile "Full" şi a stat excelent la organizare. Lineup-ul a fost mult mai modest, dar faptul că am avut 2-3 hidden gems a meritat preţul biletului.

Şi aşa cum am spus şi în alţi ani, Summer Well nu e musai festival de muzică, e o ieşire în pădure cu apropiaţii, pentru un burger, aer curat şi câteva activităţi distractive. Muzica curge pe fundal pentru a completa experienţa. Clar pleci de acolo mai zen decât ai venit.

Galerie foto Summer Well Limited Edition 2021:

Comentează

Muzică nouă

Ascultă noua piesă Robin And The Backstabbers, "GOLEM" - AUDIO

La 5 ani de la apariția albumului "Vladivostock", Robin And The Backstabbers ni-l prezintă pe "GOLEM", dar nu din lut, ci din carne și oase. Retorica se păstrează, întrebările încuietoare continuă să curgă, iar publicul e invitat să asculte, să se caute, să se găsească.

Publicat

pe

Robin and the Backstabbers
Robin and the Backstabbers │ FOTO: Andrei Popa (The Phope)

Robin And The Backstabbers i-au dat chip lui "GOLEM", monstrul ce ne macină pe interior cu întrebări despre noi. Noul single al băieților vine și cu un B-side, ce ne aduce o interpretare vocală din partea Valeriei Stoica. Versurile, scrise ca de obicei de Andrei Robin Proca, se păstrează pentru ambele versiuni ale piesei. "Pe cine păcălesc eu / Pe cine construiesc eu / Pe cine părăsesc eu / Dacă tu pleci?" rămâne întrebarea de fond la care fiecare dintre noi își poate răspunde.

"GOLEM" a fost scrisă de Robin în vara anului 2024. De producție muzicală, rec, mix și master s-a ocupat Alessandro Marton la The Great Below Studios, în București, și la  FirstLineStudios, în Toscana.

""GOLEM" este sunetul unei uși care se deschide în timp ce o închizi", ne spune formația Robin And The Backstabbers, comprimând mesajul piesei.

Noul single poate fi achiziționat de pe Spotify, Apple Music, Amazon Music, Deezer și Tidal.

AUDIO: Robin And The Backstabbers - "GOLEM"

AUDIO:  Robin And The Backstabbers - "GOLEM" (feat. Valeria Stoica) (Ușa Casei Tale)

În perioada următoare, trupa va putea fi ascultată live la Constanța, București, Suceava, Iași, Baia Mare, Cluj-Napoca și Bistrița. Datele concertelor sunt disponibile mai jos.

  • 14.11 - Bistrița, Soho Music Hall
  • 15.11 - Cluj-Napoca, Form Space
  • 16.11 - Baia Mare, Log Out
  • 21. 11 - Iași, Legend Pub
  • 22.11 - Suceava, Art Rock Cafe
  • 27. 11 - București, Hard Rock Cafe
  • 28.11 - Constanța, Doors Club

Robin and the Backstabbers este o trupă românească de rock formată în 2010 la inițiativa lui Andrei Robin Proca. Formația s-a bucurat de o popularitate ridicată încă de la debut, câștigând Premiul Publicului la ediția din 2010 a competiției Stufstock Newcomers. A concertat în toate orașele semnificative din România (București, Timișoara, Cluj, Galați, Iași, Brașov, Constanța, Târgu Mureș etc.), bifând și o apariție în Republica Moldova, în cadrul festivalului Acoperire Culturală. A cântat în deschiderea unor formații precum Whitest Boy Alive, Obits, British Sea Power și Reptile Youth.

Trupa a lansat trei albume de studio: "Bacovia Overdrive vol. 1: Stalingrad",  "Bacovia Overdrive vol. 2: Arhanghel'sk" și "Vladivostok".

 

Citește în continuare

Concerte & turnee

Kerala Dust este primul headliner internațional al festivalului DWMT La Conac 2024

Cea de-a doua ediție a festivalului DWMT La Conac promite un lineup bogat și o experiență culturală complexă. Organizatorii au anunțat primul val de artiști, printre ei numărându-se și trupa Kerala Dust. Găsești în articol mai multe detalii.

Publicat

pe

Kerala Dust la DWMT la Conac 2024
Kerala Dust la DWMT la Conac 2024 │ FOTO: DWMT la Conac

În perioada 7-8 septembrie, Conacul Udriște Năsturel găzduiește cea de-a doua ediție a festivalului DWMT la Conac. Primele trupe anunțate, care vor urca pe main stage, sunt om la lună, HVNDS Lite, The Kryptonite Sparks, Delta Pe Obraz, Musspell, Simona Delegeanu, Paul Tihan & Andra Andriucă. În premieră pentru DWMT La Conac, primul headliner internațional al festivalului este Kerala Dust. Fondată în 2016 la Londra, dar stabilită acum în Berlin și Zurich, trupa e recunoscută pentru blend-ul inovator de blues, americana, beat-uri eclectice și elemente hipnotice.

Scena alternativă va redeveni și anul acesta un punct de atracție pentru music explorers, fiind un reper important pentru descoperirea de new & emerging acts.

Pe lângă premierele muzicale, cea de-a doua ediție DWMT La Conac va celebra și artele vizuale cu o expoziție în exclusivitate, extinsă pe întreaga suprafață a Conacului Udriște-Năsturel, atât în interior, cât și la exterior. Curatoriată de Medina Pop și intitulată "We Lived Good Lives", expoziția va oferi o experiență multi-disciplinară, adunând lucrări semnate de artiști români emergenți, alături de nume mature, care vor invita publicul la reflexie asupra rolului memoriei, ca proces și catalizator de manifestare a gratitudinii și de celebrare a simplului act de "a fi", aici, acum.

Promisiunea unui festival despre sinergia dintre arte și muzică nu ar fi completă fără o experiența culinară gourmet, concepută special de bucătari cunoscuți, pentru a întregi viziunea premium și rafinată a evenimentului.

Prețuri bilete DWMT La Conac 2024:

  • Biletele pentru evenimentul DWMT la Conac se găsesc online, la prețuri de 200 lei și 250 lei (earlybird). Pentru mai multe detalii despre bilete și modalitatea de achiziționare, accesează agenda InfoMusic.
Citește în continuare

Trending