André Rieu a prins drag de România şi s-a întors în ţara noastră pentru a cuceri din nou publicul din Bucureşti cu cele mai frumoase valsuri, în decursul a două seri. Violonistul a venit însoţit de orchestra Johann Strauss, cea care l-a acompaniat şi anul trecut, când acesta a susţinut şapte concerte în Piaţa Constituţiei.
Recomandare: Vezi galeria completă de la concertul lui André Rieu.
La fel ca în 2015, artistul olandez a început show-ul cu o paradă printre spectatori, dirijându-şi cu arcuşul muzicienii, în drumul spre scenă.
"E atât de tare să fiu iar în Bucureşti. M-am gândit la asta tot anul! Nu mă credeţi? Am umblat cu orchestra mea pe toate continentele şi în fiecare seară avem aceleaşi obiceiuri. Eu merg la hotel, mă îmbrac în pijamale, mă aşez în pat, mă acopăr cu pătura, închid ochii şi oriunde aş fi, ştiţi la ce mă gândesc? La Bucureşti!", a spus Andre Rieu.
Vara doar ce a început, iar temperaturile sunt din ce în ce mai ridicate, însă acest detaliu nu îl deranjează pe celebrul violonist, care consideră că oricând e un moment potrivit pentru "Valsul Patinatorului", compus de Émile Waldteufel. Nimeni nu s-ar fi gândit că în luna iunie am putea asculta zurgălăi sau că i-am putea vedea pe membrii orchestrei "patinând".
"În Olanda nu valsăm pe valsuri, noi patinăm! Aşa că puteţi să patinaţi acum, iar anul viitor vom valsa împreună", a continuat artistul.
Momentul a fost continuat alături de un invitat special - Frank Stejin, care a cântat la orgă celebra compoziţie muzicală "Concierto de Aranjuez". Pentru câteva minute am evadat din Bucureşti şi am călătorit înapoi în timp, admirând biserici şi castele medievale, dar şi un turn cu clopote, care a fost adus pe scenă.
Frank este rapid "ca fulgerul" atunci când este provocat să cânte mai alert, iar dovada a fost chiar duetul dintre el şi un xilofonist, în urma căruia instrumentele au fumegat la propriu.
Grupul The Platinum Tenors s-a întors din nou la Bucureşti, iar de data aceasta cei trei tenori din Franţa, Ungaria şi Australia au interpretat o arie din opera "Culegătorul de perle" compusă de Georges Bizet.
André Rieu a aflat că publicul din Bucureşti este unul meloman, aşa că a vrut să testeze acest zvon, rugându-i pe spectatori să fredoneze câteva note. Concluzia sa a fost că am putea forma "Corul călugăriţelor din Bucureşti".
Anul trecut ne-am bucurat de prezenţa sopranei Mirusei Louwerse, însă acum aceasta a fost înlocuită de Anna Majchrzak din Olanda, care a intrat în rolul lui Christine Daaé, din musicalul "Phantom of the Opera".
Împreună cu orchestra Johann Straus am ascultat povestea "Scheherazade and the seven Tartars" şi ne-am lăsat conduşi până în Orient, acolo unde au luat naştere legendele celor "1001 de nopţi".
Soprana Carmen Monarcha, venită tocmai din Brazilia, a urcat pe scenă îmbrăcată în gheişă şi a oferit un moment emoţionant, interpretând o arie din opera "Madame Butterfly" a lui Giacomo Puccini.
Seara valsurilor nu se putea încheia fără celebra creaţie a lui Johann Strauss - "Dunărea Albastră". Ca şi în 2015, Piaţa Constituţiei s-a transformat într-un bal vienez, iar cuplurile de spectatori şi bunicile cu nepoţii au început să danseze, lasându-se purtaţi de valurile line ale valsului.
La final, am dansat pe ritmuri scoţiene şi pe muzică de cimpoi, iar apoi ne-am întors la origini şi ne-am bucurat de folclorul românesc, ascultând "Ciuleandra".
André Rieu ne-a spus că oamenii care vin la concertele sale sunt străini din toate colţurile lumii, însă după ce aceştia îi ascultă muzica, nu mai pot fi numiţi "străini", ci "prieteni". Aseară, în Piaţa Constituţiei, s-au aflat peste 12.000 de oameni, printre care şi spectatori sosiţi din Marea Britanie, Israel, Franţa şi Macedonia, care au savurat fiecare notă muzicală.
André Rieu şi Johann Strauss Orchestra vor mai susţine încă un concert în Piaţa Constituţiei, pe 12 iunie.