Urmărește-ne în Social Media

rock

Tudor Chirilă, despre noul show Vama: "Poate să fie ca și când am cânta în curte la Ilie Moromete" - VIDEO INTERVIU

Pe 12 octombrie, povestea trupei Vama va continua cu un nou capitol - ”Better”. Primul album al formației cu versuri în limba engleză va fi prezentat în cadrul unui show cu un stage design unic, Tudor Chirilă anunțând că partea vizuală va avea un impact major asupra percepției întregului spectacol. Emoțiile pe care le va simți fiecare spectator nu pot fi, însă, anticipate, așa încât, solistul Vama ne-a lăsat cu gândul la un concert în curtea lui Moromete, ceva ce nu a mai văzut nimeni până acum.

Publicat

pe

Ai lansat de curând un nou album cu trupa Vama - ”Better”. Discul a fost publicat inclusiv pe YouTube. Ce feedback ați primit până acum?

Am primit un feedback foarte bun, dar foarte puțin. Bine, nu mă așteptam să fie foarte multe vizualizări la abum. Sunt în jur de 20.000. Piesele cresc în mod diferit. Noi am pus albumul și sub formă de un singur track, de 50 de minute, punctând unde se schimbă piesele, dar și sub formă de playlist, pe YouTube, fiecare piesă în parte, 12 cântece. Suntem la 20 de zile de la debutul albumului. Oricum, lumea nu mai ascultă albume în ziua de azi, ascultă cântece. Și dacă, să zicem, clipul la ”Memories Now” are 250.000 de vizualizări, e tot destul de puțin, în comparație cu cele 12 milioane de la ”Perfect fără tine” sau cele 2 milioane jumate de la ”Fata în boxeri”. Putem să spunem că nu e un album mainstream, cel puțin în România, deși eu cred că el este până la urmă o muzică pop-rock comercială în spiritul 2017, muzică făcută la standarde de Europa Centrală - Olanda, Germania, Franța, cu un producător din Anglia. Dar, poate că sound-ul ăsta este, o dată, foarte surprinzător, din partea noastră, poate că fanii noștri nu se așteptau, poate că-s puțin loviți în freză acum, cu chestia asta. Cei ultrași, adică fanii fani fani, nu cred că sunt surprinși, sau sunt surprinși plăcut, ceilalți cred că trebuie să-l digere. Nu știu dacă după 20 de zile un album cu 20 de mii de views...e mult sau puțin, astea sunt.

Acest album a fost înregistrat într-un studio din UK. Ați lucrat, de asemenea, cu un producător străin. Cum a fost această experiență? Ați perceput întregul proces diferit, cumparativ cu celelalte albume înregistrate până acum? 

În primul rând, ca să încep cu sfârșitul întrebării tale, noi nu am avut până acum un proces. Deci, principalul lucru pe care l-am achiziționat noi, ca oameni și ca muzicieni, lucrând cu un producător, este că avem un proces, și că acum știm foarte clar să lucrăm mult mai organizat, chiar dacă am lucra fără un producător. Ceea ce eu, personal, nu-mi doresc. pentru că lucrul cu un producător ne-a dus într-o altă dimensiune, ne-a scutit de o grămadă de chestii negative, de tip orgoliu, că eu conduc, sau eu conduc. Și într-o trupă de 5 oameni e foarte greu să găsești o congruență din asta între noi. Prin urmare, producătorul a avut acest rol. Mie îmi place să fac comparația cu teatrul, că e mai ușor de înțeles: actori fără regizor, sau actori cu regizor. Se pot monta piese de actori, fără regizori, dar haosul e puțin mai mare. E nevoie de o viziune superioară care să spună: <<Bă, ce ne dorim cu piesa asta? / Asta.// Ce înseamnă textul ăsta? / Asta.>> Și în funcție de asta, tu joci așa, decorul arată așa, luminile le faci așa, și jucăm așa. Eu, actor fiind, mă feresc întotdeauna să intru într-un proiect în care sunt invitat și să întreb <<Cine-i regizor? // Păi n-avem, lasă că facem noi. // Bă, nu vreau.>>.  Pentru că și eu am tendința de a deveni regizor și începe o măcinare din asta, care pe care. Prin urmare, asta am câștigat. Doi la mână, am câștigat o viziune și o viziune fresh vizavi de muzică. E un producător care a lucrat cu Arctic Monkeys, a mai lucrat cu Duffy, cu Lykke Li, cu Rudimental, a lansat o trupă care a deschis ultimul turneu al trupei Imagine Dragons, Sunset Suns, lucrează acum cu o gașcă foarte celebră din Australia. E un producător nu neapărat în vogă, dar e un producător emergent, crește, are 35 de ani și crește. Și vizavi de înregistrări, am tras în România, în afara unui singur cântec din Anglia, care a fost primul cântec - ”Memories Now”. Lucru care vine să spună că de fapt că tehnologia nu mai e o barieră pentru nimeni, ci know-how-ul. Acum problema noastră e de know-how în lumea de astăzi. Scule sunt și aici, dar cum imprimăm, cum facem, și ăsta e lucru pe care, iarăși, el îl știe foarte bine.

Care a fost intenția voastră cu noul album? V-ați dorit o ușoară schimbare de stil sau aceasta a venit natural?

Să cucerim Bulgaria, cum zic eu în concerte. Și să nu râzi, că bulgarii sunt - deși e o glumă, bineînțeles - bulgarii sunt un public care a avut și are niște festivaluri la Kavarna, în care veneau toți rockerii europeni. Și noi ne urcam în mașini să mergem să vedem trupe în Bulgaria. Până când a început și piața noastră de promoteri să crească și să se facă concerte aici, a durat ceva. Și atunci bulgarii sunt un public avizat. Dar, una peste alta, noi ne-am dorit să ieșim în Europa Centrală și de Est și să prezentăm muzica asta, că de asta am făcut-o. Cam asta e ce ne dorim. Și iarăși ajungem la producător: am făcut-o ca să poată să intre într-o competiție, pentru că competiția este acerbă și la noi, deocamdată, speranțele sunt mai mari decât aștepările. Ca să poată să intre în competiția asta a mai multor trupe, am apelat la școala cea mai bună - școala britanică. Chiar dacă știm că nu putem concura cu școala britanică, și chiar dacă, paradoxal, primele noastre concerte în afara țării, sunt în Anglia: 25, 26, 28 - Londra, Manchester, Glasgow. Frumos măcar că vedem lumea.

Am ascultat și eu albumul și mi-au atras atenția două piese: ”Start A Fight” cu Larisa Mihăieș, care a fost la Vocea României, și ”London Feeling”. ”Start A Fight” are pe refren un vibe ce-mi amintește puțin de ”Smells Like Teen Spirit” de la Nirvana, și ”London Feeling” mi se pare că transmite foarte bine melancolia trupei Vama. Poți să-mi povestești puțin despre geneza acestor două melodii?

Și mie îmi plac piesele astea mult. ”London Feeling” e chiar compoziția mea. Trebuie spus că am muncit împreună. Gelu are, de exemplu, ”Ghost At War”, Dănuț, de la bas, are mai multe piese: are refrenul de la ”In The Name Of Love”, refrenul de la ”Burning Man”, deci s-a compus de multe ori la comun. Dar ”London Feeling” e piesa mea, am venit cu ea de acasă și băieții au adoptat-o foarte repede. Noi am făcut întâi muzica, și pe mine m-a dus la tema cântecului. Esta un cântec mai degrabă Freudian, cumva, psihologic, care vrea să spună că întotdeauna trebuie să rezolvăm problemele copilului din noi, ca să ne rezolvăm pe noi, că vrem în viață întotdeauna ceea ce nu avem, și cântecul este o paralelă între destinul unei prostituate și destinul unei femei super bogate, care are o relație, dar care e singură în relația aia. Cumva, singurătatea e și la prostituată, care e consumată seară de seară și nu are pe nimeni, iar ailaltă așteaptă pe cineva autentic la ușa ei, dar din păcate, și-a creat o colivie din care îi e frică să iasă. Toată chestia asta e îmbrăcată într-un refren care spune că noi nu reușim să spargem pattern-urile care s-au creat în copilărie, și nu reușim să le depășim. Adică sunt niște condiționări, sunt niște traume pe care le avem, ca copii, care ne urmăresc toată viața, iar lupta cu ele e foarte mare. De aia e și un vers: <<Colivia e deschisă // The cage door is open but I won’t fly / Gloom and routine are safer for now>> Adică rutina e ok, hai să nu ieșim din ea, că Doamne ferește ce se întâmplă. Noi așa suntem ca indivizi. Conservatorismul, rutina, toate astea sunt cu noi, ne e mult mai simplu să nu schimbăm nimic, decât să schimbăm ceva. Cam asta e tema cântecului și lui James i-a plăcut foarte mult cântecul ăsta și a fost și un moment în care m-a felicitat. Așa, fără falsă modestie, a zis: <<Bă, scrii mai bine decât mulți nativi>>. Poate scriu mai bine, nu vorbesc atât de bine pe cât scriu, pentru că e mai simplu să scrii în ziua de azi, cu tot ajutorul tehnologiei. Internetul te ajută foarte mult să-ți verifici expresiile. Și cam asta e ideea piesei. Și vizualul de la Polivalentă, de pe 12 octombrie, va fi, în linii mari, o fetiță care îmbătrânește, dar ea rămâne într-un corp de fetiță, pe piesa asta. Na, că am dat și ceva din casă.

Urma să te întreb și despre asta.

Știu, știu, dar am făcut legătura acum. Iar ”Start A Fight” este o piesă care s-a născut împreună cu toată gașca. Și tu ai sesizat bine - n-aș spune, neapărat Nirvana, dar e refrenul anilor '90. E rock-ul ăla al anilor '90.

Tobele mai mult.

Exact. Noi asta am și vrut să obținem. O strofă foarte hip hop, că strofa e foarte hip hop, cu tobele super produse, mari, puternice, după care se trece la toba aia acustică. Și chitara e ca o imprimare din asta lo-fi și cu refrenul ăla foarte simplu: "I'm going dooown". Foarte direct, foarte british, nimic în plus. ”Start A Fight” e despre consum sexual. De fapt, despre momentele alea în viață noastră în care nu știu alții, dar eu, cel puțin, am trecut, sex fără obligații, dai telefon seara: <<Vrei? // Bine, vreau. // OK>>. Și sexul ăla se transformă într-o chestie de consum, așa, o arzi foarte repede, spui la revedere și asta a fost. Câteodată, oamenii au nevoie de asta. Cred că de foarte multe ori, de altfel, ca să nu fim ipocriți, au nevoie de chestia asta - no strings attached. Problemele apar cu dragostea, cu momentul în care unul din parteneri vrea mai mult și ăla nu vrea să dea, nu vrea să ofere. Și, cel puțin oamenii egoiști chiar se simt foarte bine în genul ăsta de sex, fără obligații, no strings attached, la revedere, te-am pupat, chiar dacă în spatele lui e foarte multă singurătate. Și cântecul e despre doi oameni care se văd, se întâlnesc, e o atracție sexuală extraordinară, nu pot să îi reziste și știu că ea trebuie consumată repede ca să nu ajungă în altceva, că de obicei așa aluneci în altceva, și sunt gata să pună capăt în momentul ăla: <<Băi, consumăm, asta este, we're going down, adică ne aruncăm pe o spirală din asta sexuală, cu capul înainte, facem toate tâmpeniile din lume, și gata>>. Și așa se termină și cântecul, brusc. Cam asta e tema. Și aici cântecul s-a născut. E interesant că eu am cântat refrenul ăsta, we're going down, că mi-a venit la mână, dar fără să mă gândesc că we're going down înseamnă ceva, și după aia am început să mă gândesc la ideea asta, pe care niciodată n-am speculat-o până acum în versurile mele, de consum sexual, de stoarcerea asta - sexual waste. Asta e.

Versurile noilor piese sunt în limba engleză. Este limba engleză la fel de ofertantă ca limba română, atunci când compui?

Nu, e mai ofertantă. Și știi de ce? Pentru că e mai scurtă, e mai sintetică. Poți să spui mai repede lucrurile. În primul rând, e mai ușor de cântat, dar, în același timp, aparent, e o limbă mai simplă și nu atât de bogată. Sunt cuvinte cu atât de multe sensuri, același cuvânt care este reverberat și expresii care se pot folosi cu triplu cvadruplu sens și așa mai departe, încât spui puțin, dar spui mult, în același timp. Scrii puțin și spui mult. Și nu știu, de exemplu, dacă ”London Feeling”, de care vorbeam mai devreme, care e un cântec lung de 5 minute jumate - nu știu dacă aș fi reușit să-l spun în română în la fel de puține cuvinte.

Apropo de versuri, cu ele începeți atunci când compuneți o piesă? Sau porniți de la linia melodică?

Numai de la muzică. Deși eu consider asta o greșeală. Citesc acum biografia lui Bob Dylan și el pleca foarte mult de la versuri, dar mie mi se pare că dacă pleci de la versuri, te obligă la un anumit tip de ritm și un anumit tip de lungime a frazei muzicale și atunci se omoară creativitatea și nu-mi place. Așa că la noi apare întâi muzica și după aia mă chinui eu să pun versurile alea în muzica aia care există. Mi se par mai bine așa.

Pe 12 octombrie aveți concert de lansare de album la Sala Polivalentă. Poți să-mi povestești puțin despre show-ul pe care îl pregătiți?

În primul rând e un stage design unic. Adică e chiar unic în peisajul producțiilor din România, de după '90, sau și mai recent, că după '90 nu au fost mari producții, doar cele venite de afară. Nu cred că o trupă românească a mai avut stage design-ul ăsta, din punctul ăsta de vedere suntem unici și o spun cu mâna pe inimă. Am lucrat cu un scenograf foarte bun, în persoana Ioanei Moscu, un scenograf de teatru care s-a îndrăgostit foarte tare de proiectul ăsta. Lucrăm cu o companie de VJ, un grup de creativi de VJ din Olanda, au fost rezidenți la Untold acum două ediții. Lucrăm cu Dani Clingă, un veteran al light design-ului românesc la lumini și e o echipă foarte interesantă. A trebuit să luăm tot felul de resurse, adică nu lucrăm cu o singură companie de producție, e o producție costisitoare, cel puțin pentru buzunarul nostru, și chiar și pentru buzunarul promoter-ului și depinde mult de cei care vin la concert să ne vadă și întotdeauna oamenii ar trebui să se gândească că atunci când vin la o trupă românească, ei și susțin o producție, nu doar dau un ban pe bilet unui artist. De multe ori, facem producțiile astea atât de ambițios pentru că vrem să lăsăm ceva în urma noastră și să nu căutăm, neapărat, un profit imediat. Un profit ar putea să iasă din reprezentarea de 4 sau de 5 ori a unui spectacol și asta, câteodată, nu se întâmplă. Noi sperăm să-l mai facem pe ăsta la Cluj, pentru că avem o dragoste mare pentru Cluj, și vrem să-l reprezentăm așa, și Clujul are o sală polivalentă similară sălii polivalente din București. Deci omul trebuie să înțeleagă cumva, când vine la concert, că plătește nu că va cânta Vama, plătește o poveste întreagă, și noi ne chinuim să oferim o poveste care să fie memorabilă. De aia mă enervez și ne chinuim să afle toată lumea de concertul ăsta, ca să nu zică: <<Bă, știi, n-am știut și n-am putut să vin>>. De asta suntem într-o promovare agresivă acum, în perioada asta, de vreo săptămână pe radiouri, de o lună de zile, de altfel. Eu cred că din punct de vedere vizual, când omul intră în sală, când concertul ăsta va începe cu primul acord, oamenii o să spună: <<Eu n-am văzut asta în România>>. Asta neînsemnând că e wow, însemnând că n-au văzut, însemnând că poate să fie ca și când am cânta în curte la Ilie Moromete. Nici aia n-a văzut nimeni. Adică este, măcar, ceva unic și, sperăm, și surprinzător.

Îți mulțumesc pentru timpul acordat și ne vedem la concert!

Sper să ne vedem la concert în număr cât mai mare. Eu mi-aș dori să vină toată lumea la ceea ce se numește cel mai important și ce va fi cel mai important concert Vama de anul ăsta și n-aș vrea ca cei care nu ajung să trăiască cu regretul că n-au ajuns pentru că nimeni n-ar trebui să trăiască cu un nici măcar un regret atât de mic cum că au ratat un concert Vama - și unul mișto. Deci, gagiilor, vă așteptăm. V-am pupat!

Apasă pe eveniment pentru informații suplimentare:

Concerte joi, 12 octombrie 2017

Vama - lansare de album

Loc
Sala Polivalentă
Comentează

Emisiuni radio-tv

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024

Trofeul Vocea României 2024 și premiul de 100.000 de euro au ajuns la Aura Șova din echipa lui Tudor Chirilă. Finala competiției de voci a avut loc pe 20 decembrie, iar cei patru concurenți rămași în joc și-au scos toate armele din dotare pentru marele premiu. Te invităm să citești rezumatul ediției.

Publicat

pe

Aura Șova la Vocea României 2024
Aura Șova la Vocea României 2024 │ FOTO: Vocea României

Aura Șova a adus cea de-a șaptea victorie echipei Tudor Chirilă. În cadrul finalei Vocea României 2024, am avut parte de momente individuale ale fiecărui concurent din cele patru echipe, de momente muzicale ale concurenților alături de antrenorii lor, dar și duete ale finaliștilor împreună cu artiști cunoscuți. Astfel, fiecare echipă a încântat publicul cu câte trei interpretări.

Seara a fost deschisă de Lara Fabian cu o interpretare emoționantă a piesei "Je t'aime". Momentul artistei s-a potrivit perfect în cadrul unui final de sezon Vocea României. Artista a revenit pe scenă și a cântat "Je t'ai cherche".

Clasamentul final Vocea României 2024

Locul 1: Aura Șova
Locul 2: Robert Lukian
Locul 3: Raluca Moldoveanu
Locul 4: Narcisa Badea

Rezumatul finalei Vocea României 2024

"Listen to Your Heart" a fost piesa care a dat startul competiției. Melodia a fost interpretată de Raluca Moldoveanu și antrenorii săi, Horia Brenciu și Theo Rose.

"Bai, ați început foarte mișto seara asta. Mi-a plăcut foarte mult felul în care au pus-o în valoare pe Raluca cei doi antrenori. Ați făcut o treabă extraordinară, te-ai ridicat deasupra vocilor lor", a spus Tudor Chirilă.

Theo Rose a mărturisit că nu le-a fost ușor să găsească o piesă care să se potrivească pe toate cele trei voci și, în același timp, să o evidențieze pe Raluca. S-a bucurat, însă, că le-a ieșit momentul și că au transmis un mesaj prin alegerea muzicală pe care au făcut-o.

Horia Brenciu a adăugat:

"Pentru noi această experiență a fost extraordinară!"

Primul solo din finala Vocea României a fost susținut de Aura Șova, din echipa lui Tudor Chirilă. Concurenta a interpretat melodia "It's All Coming Back to Me Now".

"Mă bucur tare pentru tine că ești în acest proces", a spus Theo Rose care prevede o carieră muzicală de succes pentru Aura.

În asentiment a fost și Smiley:

"Aura, cred că prezența ta aici nu e întâmplătoare. Mi se pare că ai toate datele să reușești în cariera de artist. Felicitări, ai avut o prestație foarte bună!"

Irina Rimes a apreciat versatilitatea vocii Aurei și a declarat că abia așteaptă să cânte iar împreună pe aceeași scenă.

"Mi s-a părut cea mai bună interpretare a ta. Seara ta abia începe", a spus Tudor Chirilă.

Primul invitat special al serii a fost Feli, care a cântat alături de Robert Lukian piesa "Die With a Smile" (Lady Gaga & Bruno Mars).

A urmat cel de-al doilea moment solo, de data aceasta din echipa Irinei Rimes. Narcisa Badea a electrizat audiența cu piesa "Focul".

"Narcisa, eu cred că ți se potrivește atât de mut această piesă, și mesajul ei în special. S-a văzut că focul arde în trupul și inima ta. Se vede că ești super pasionată și pasională în general. Ești foarte bună, îți stă foarte bine pe scenă", a spus Smiley.

Theo Rose a declarat:

"Ai atâta bucurie atunci când cânți și mă faci să mă simt așa bine când te văd în fața ochilor."

Antrenoarea Irina Rimes s-a declarat întristată că se termină concursul și nu mai are ocazia să creeze momente care mai de care mai speciale alături de Narcisa.

Tudor Chirilă și Aura Șova au cântat o poveste cu însemnătate prin intermediul compoziției "În țara în care m-am născut".

Chirilă a enumerat încă o dată motivele pentru care a ales-o pe Aura și i-a complimentat vocea specială, care se potrivește atât pe folclor, cât și pe muzica ușoară. Acesta a și fost scopul melodiei din acest duet: vocea concurentei să fie pusă în valoare de un chansonette special, cu influențe interbelice.

Raluca Moldoveanu a urcat din nou pe scenă, de această dată acompaniată de Bogdan Simion și Lăutarii de Mătase. Au interpretat "Mai ții minte, măi dragă Mărie" și "Sanie cu zurgălăi".

Interpretarea solo a lui Robert Lukian s-a derulat pe melodia "The Winner Takes It All". A părut ca o scenă dintr-un film în care protagonist este Robert și își cântă reușita în cariera muzicală.

"Ai o voce fantastică!", a spus Horia Brenciu, invitându-l pe Robert la reprezentația musical-ului "Mamma Mia" de la Sala Palatului.

Theo Rose a adăugat simplu:

"Te iubesc! Ești unul dintre preferații mei!"

Smiley a concluzionat:

"Am trăit momentul ăsta atât de intens alături de tine. Am stat cu niște emoții, parca era copilul meu pe scenă. Momentul tău a fost grandios pentru că vocea ta este grandioasă. Aș fi onorat să lucrez cu o voce ca a ta."

Narcisa Badea și Irina Rimes au interpretat în duet melodia "The Best".

"Aveți o chimie așa frumoasă! Ne-am bucurat de un moment foarte frumos!", a spus Theo Rose.

Irina Rimes s-a simțit onorată să cânte alături de Narcisa:

"Eu vreau doar să-ți mulțumesc pentru momentul ăsta!"

Aura Șova și Marius Manole au îmbinat muzica cu teatrul. "Vai, sărmana turturică" a fost cântată, recitată și trăită de cei doi protagoniști de pe scenă.

Pentru momentul solo, Raluca Moldoveanu a pregătit cea mai grea piesă pe care a cântat-o până acum, după cum însăși a declarat. A fost vorba despre "Il dolce suono".

"Cred că acest moment ți se potrivește atât de bine!", a spus Smiley, apreciind nebunia alegerii muzicale.

Tudor Chirilă a declarat:

"Ai o tehnică foarte bună, e un moment excelent! Felicitări pentru piesă!"

Theo a menționat:

"Mi-am ținut respirația aproape tot momentul. Raluca, pentru tine a meritat tot sezonul asta. Meriți tot ce e mai bun!"

Horia Brenciu a adăugat:

"Tu ai o voce nepământeană."

Smiley și Robert Lukian și-au unit vocile pentru "Oameni".

Mi se pare că cu această interpretare i-ați făcut cinste lui Aurelian Andreescu", a spus Irina Rimes.

Smiley a concluzionat:

"Sunt extrem de emoționat că am cântat această piesă, nu am cântat în viața mea așa ceva. Noroc că am cântat cu Robert. Este un mesaj pentru toți oamenii să fie mai iubitori, mai toleranți, să fim mai mult împreună pentru că împreună suntem puternici."

Narcisa Badea și Dan Bittman au încheiat finala celui de-al 12 sezon Vocea României. Cei doi au interpretat cântecul "Ochii tăi".

Citește în continuare

Emisiuni radio-tv

Câștigătorul de la Vocea României 2024 e ales vineri; Ce momente se pregătesc

Aura Șova, Narcisa Badea, Robert Lukian și Raluca Moldoveanu au pregătit câte trei momente speciale pentru marea finală de la Vocea României 2024. Află cine sunt invitații speciali cu care vor cânta concurenții și cum îți poți vota finalistul preferat. Câștigătorul trofeului Vocea României 2024 este ales de către public.

Publicat

pe

Antrenorii de la Vocea României 2024
Antrenorii de la Vocea României 2024 │ FOTO: PRO TV

Vineri, 20 decembrie, de la 20:30, are loc marea finală a sezonului 12 Vocea României. Publicul va decide și anul acesta cine va fi câștigătorul trofeului și al premiului în valoare de 100.000 de euro.

Cei patru finaliști sunt:

  • Aura Șova, din echipa Tudor Chirilă,
  • Narcisa Badea, din echipa Irina Rimes,
  • Raluca Moldoveanu, din echipa Horia & Theo Rose,
  • Robert Lukian, din echipa Smiley.

Ce momente pregătesc finaliștii de la Vocea României 2024

Fiecare concurent va cânta, în finală, câte trei piese: una individuală, una alături de antrenori și una cu un invitat special.

Cine sunt invitații speciali ai finaliștilor de la Vocea României 2024

  • Aura Șova va interpreta o piesă alături de Marius Manole
  • Dan Bittman va urca pe scenă cu Narcisa Badea
  • Simion Bogdan - Mihai și Lăutarii de Mătase o vor susține pe Raluca Moldoveanu
  • Robert Lukian va cânta o piesă împreună cu Feli.

Lara Fabian urcă pe scena de la Vocea României 2024

În 2024, Vocea României o va întâmpina cu brațele deschise pe una dintre cele mai îndrăgite artiste ale lumii. Lara Fabian revine în țara noastră, special pentru a urca pe scena emisiunii.

Lara Fabian sau Lara Crokaert, pe numele său real, s-a născut în Etterbeek (Bruxelles - Belgia) și a început să compună muzică în 1978, după ce a primit de la părinți un pian. În 1986 a înregistrat primul său single, "L’Aziza est en pleurs" atunci având deja în palmares premiul întâi la concursul Le Tremplin de Bruxelles. Doi ani mai târziu a devenit cunoscută la nivel internațional cu piesa "Croire" cu care a reprezentat Luxemburg la Eurovision.

Cariera artistei a fost marcată de 16 albume, numeroase piese de succes, concerte sold out și milioane de fani. Anul trecut, Lara Fabian a încântat publicul bucureștean cu o apariție specială în cadrul unui concert aniversar dedicat maestrului Gheorghe Zamfir. Evenimentul a avut loc pe Stadionul Arcul de Triumf.

Cum votezi concurentul preferat

Câștigătorul sezonului 12 Vocea României va fi decis de public. Cei de acasă își pot vota favoriții prin SMS la 1444 sau, online, pe vot.protv.ro. Conform regulamentului, votul se desfășoară exclusiv pe teritoriul României, în ceea ce privește votul prin SMS și pe întreg teritoriul lumii, în ceea ce privește votul online.

Citește în continuare

Emisiuni radio-tv

Cum o susține Tudor Chirilă pe finalista lui la Vocea României 2024

Tudor Chirilă luptă pentru un nou trofeu la Vocea României. În 2024, Aura Șova ar putea fi cartea sa câștigătoare. Finalista este încurajată de antrenor cu un mesaj menit să atragă simpatia publicului.

Publicat

pe

Tudor Chirilă la Vocea României 2024
Tudor Chirilă la Vocea României 2024 │ FOTO: Captură YouTube

Marea finală de la Vocea României 2024 are loc vineri seară, pe 20 decembrie. Tudor Chirilă, antrenorul cu cele mai multe trofee, intră în această etapă alături de Aura Șova, o tânără în vârstă de 26 de ani, de profesie arhitect. Înaintea finalei, Tudor se adreseasă fanilor săi din online cu un mesaj menit să atragă atenția asupra calităților pe care Aura le are.

"Vineri avem finala Vocea României. Eu m-am procopsit cu fata asta specială, doctorandă în neuroarhitectură virusată cu muzică şi caval. Nu suntem favoriți, dar când am fost? Lucrăm momentele şi dacă o să vă placă….", a scris Tudor Chirilă pe pagina sa de Facebook.

Pe același ton autoironic, Aura i-a răspuns lui Tudor cu un alt mesaj.

"Și eu m-am pricopsit cu antrenorul ăsta mișto. Ce să facem? Ne descurcăm."

Cine este Aura Șova, finalista lui Tudor Chirilă de la Vocea României 2024

Aura Șova este arhitect și a întors patru scaune la audițiile pe nevăzute. Toți antrenorii au luptat pentru a o câștiga în echipa lor, Irina Rimes insistând cel mai mult în discursul ei. Aura a mers însă la Tudor, mărturisind că întotdeauna i-au plăcut vacanțele în Vama Veche.

Momentul Aurei de la audiții a depășit un milion de vizualizări, extrem de apreciat fiind și momentul său din confruntări. Tânăra a cântat piesa "Tu n-ai avut curaj", a Mădălinei Manole, și l-a convins pe Tudor că merită să meargă mai departe, în detrimentul lui David Marshall și al Teodorei Negreanu. Găsiți mai multe detalii despre momentele Aurei în articolul nostru de pe InfoMusic.

Cine sunt ceilalți finaliști de la Vocea României 2024

Ceilalți trei finaliști sunt:

  • Narcisa Badea (echipa Irina Rimes, fostă concurentă a lui Tudor Chirilă),
  • Raluca Moldoveanu (echipa Theo Rose și Horia Brenciu),
  • Robert Lukian (echipa Smiley).

Marea Finală de la Vocea României 2024 are loc pe 20 decembrie și poate fi urmărită pe Pro TV de la 20:30. Lara Fabian este invitat special al emisiunii.

Citește în continuare

Trending