Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Interviu The Boxer Rebellion: "E frumos să fii important, dar e mai important să te porți frumos"

The Boxer Rebellion este acea trupă indie care sfidează aroganța și pune la loc de cinste independența artistică. Cu 12 ani de experiență pe piața muzicală, formația britanică se păstrează ”proaspătă”, evoluând constant de la un album la altul. Toboșarul The Boxer Rebellion, Piers Hewitt, ne-a acordat un interviu înaintea primului concert al trupei în România, în care ne-a povestit despre cea mai marcantă experiență din viața de artist, avantajele și dezavantajele muncii pe cont propriu, precum și despre importanța modestiei. Detalii pe larg în articol.

Publicat

pe

The Boxer Rebellion
The Boxer Rebellion

1. Bună! Înainte de a trece la întrebări, trebuie să vă spun că mulți iubitori de muzică indie sunt foarte fericiți că The Boxer Rebellion vine pentru prima oară la București. Este aceasta prima voastră oprire în România?

Da, este pentru prima oară când venim în România. Acesta este și unul dintre cele mai mari plusuri ale vieții de turneu: oportunitatea de a vizita locuri noi și de a întâlni oameni noi. În cadrul acestui turneu vom vizita 4 țări noi, România fiind una dintre ele. Suntem nerăbdători să ajungem la voi și să vedem pentru prima oară această țară!

2. V-ați dori să faceți ceva, în mod special, în timpul liber pe care îl veți petrece în România? Am vorbit, de exemplu, la un moment dat cu un artist care era interesat să iasă în oraș și să asculte muzica pe care o avem noi aici. Vouă ce vă trezește interesul atunci când vizitați o țară sau un oraș în care nu ați mai fost?

Deși oportunitatea de a vizita țări noi este unul dintre cele mai bune lucruri ale vieții de turneu, din păcate, dacă e să fim sinceri, niciodată nu avem suficient timp pentru a vizita. În special dacă suntem acolo pentru un singur show și nu avem nicio zi liberă. Întotdeauna încerc să mă plimb prin împrejurimile localului în care cântăm și caut baruri cool și restaurante în care mă pot reîmprospăta înainte de concert, dar în afară de asta e destul de greu să găsești o fereastră pentru a vizita mai mult. Când avem o zi liberă, ne place să explorăm, deși de obicei excursia se încheie într-un bar.

3. Trupa are mulți ani de experiență în spate. Ați lansat primul album în 2005, iar de atunci baza voastră de fani crește constant. Ce părere aveți despre nișa indie din zilele noastre, comparativ cu cea din 2005. Aș vrea să-mi răspunzi din perspectiva muzicianului din breaslă și a feedback-ului pe care l-ați primit.

Lucrurile s-au schimbat mult, într-adevăr, în special în UK. În 2005 noi aveam contract cu o mare casă de discuri, iar la momentul respectiv credeam că aceasta este singura cale prin care puteam face ca lucrurile să se miște, așa încât atunci când am pierdut acel contract, pentru noi a fost un moment foarte dificil. De atunci, însă, felul în care oamenii intră în contact cu muzica s-a schimbat foarte mult, și menționez aici internetul și streaming-ul. Există foarte multe modalități prin care poți să-ți faci muzica auzită acum, expunerea acesta nefiind accesibilă unei trupe ca a noastre în anii 90', să spunem. E mai greu acum să faci mulți bani - mulți oameni cred că noi trăim ca niște regi - dar e mai ușor să te faci auzit și trupele din zilele noastre au la dispoziție mult mai multe oportunități, dar trebuie, totodată, să faci mai mult decât să cânți. Trebuie să te expui și faci lucrurile de unul singur. Vei fi surprins de cât de multe uși ți se vor deschide. Noi, fiind independenți, ne ocupăm acum singuri de partea de business, ceea ce e foarte diferit de felul în care funcționam în 2005.

 4. Care sunt avantajele și care sunt dezavantajele unei trupe independente din punct de vedere financiar?

Sunt foarte multe avantaje, dacă stai să te gândești. Atunci când eram la o casă mare de discuri aveam oameni care se ocupau de trupă, pe unii dintre ei nu i-am cunoscut niciodată, iar anumite decizii ne erau luate din mână, deși ni se cerea inițial opinia. Acesta nu este un management de succes. Acum luăm fiecare deczie singuri și îi cunoaștem pe toți oamenii cu care lucrăm. Asta înseamnă că trebuie să muncim mai mult, dar merită efortul.

Dezavantajele sunt destul de evidente. Nu avem la dizpoziție bugetul pe care ți l-ar oferi o casă de discuri. Nu ne permitem să facem turnee scumpe în care să experimentăm dacă muzica noastră este bine primită în zone neexplorate. Nu ne permitem să umplem metrourile de postere cu noi etc etc, dar suntem în deplin control asupra bugetelor noastre. Asta nu înseamnă că ne interesează doar banii, pentru că nu e adevărat, dar vrem să păstrăm în siguranță ceea ce facem pentru a ne asigura că vom putea face muzică și vom putea continua să lansăm albume pentru câtă vreme ne dorim noi.

5. Ce sfat ați oferi unui muzician sau unei trupe care se află la debut: să-și înceapă cariera independent sau să semneze cu o casă de discuri?

Sunt foarte multe variabile, depinde foarte mult de artist, de muzica pe care vrea să o facă și de țara în care se află. Există, cu siguranță, un loc în industrie pentru casele de discuri - nu facem abstracție de lucrul ăsta - dar pentru noi a funcționat managementul acesta independent și suntem foarte mândri de ceea ce am realizat. Un sfat pe care l-aș da unui muzician tânăr sau unei trupe tinere care încearcă să obțină atenție este de a nu susține foarte multe concerte și de a nu se opri niciodată din a compune.

6. De la debutul trupei din 2005 ați lansat 4 albume. Cum a evoluat sound-ul trupei de la un album la altul?

Suntem cu 12 ani mai în vârstă față de momentul în care am început să compunem pentru primul nostru album. Acesta e o perioadă îndelungată de timp în viața oricui. Nu ne simțim, spre exemplu, la fel de neînțeleși și anxioși! Nu vreau să spun că muzica noastră a devenit mai moale pe măsură ce am crescut, dar pot să simt cu certitudine mai multă maturitate în ceea ce facem. De fiecare dată când facem un album nou, suntem motivați de ideea de a produce ceva nou și proaspăt. Nimeni nu vrea să vadă un artist producând mereu aceleași lucruri. E plictisitor. Ne place să credem că nu ne-am repeat deloc până acum.

7. Spune-mi 3 cuvinte cheie care să descrie ultimul vostru album, “Promises”.

Înălțător. Pozitiv. Epic.

The Boxer Rebellion - "Diamonds"

8. Care a fost cel mai flatant lucru pe care l-ați citi în presă despre trupă?

Am citit foarte multe lucruri pozitive despre noi de-a lungul anilor, așa încât e greu să mă gândesc la un comentariu anume. Trebuie să spun totuși să sunt mereu încântat când oamenii nu discută doar pe tema muzicii noastre, ci amintesc și faptul că suntem niște tipi de treabă. Îmi place să cred că părem genul de trupă cu care fanii ar vrea să iasă în oraș. Lucrul ăsta e important pentru mine. Ăsta ar putea fi și un sfat pentru trupele care se află la debut. Poartă-te întotdeauna frumos. Ți se vor deschide uși.

9. Povestește-ne despre cea mai marcantă experiență pe care ai trăit-o alături de colegii de trupă.

Eu, personal, am trăit o astfel de experiență imediat după ce am pierdut contractul cu Mercury și tocmai lansasem albumul ‘Exits’. Pe nepusă masă, am fost invitați să susținem 2 concerte în Japonia peste 4 luni. La momentul respectiv susținusem doar vreo 2 concerte în afara Marii Britanii, iar acum ni se cerea să zburăm la capătul celălalt al lumii, într-un moment în care lucrurile nu ne mergeau prea bine. Știam că avem deja compoziții bune pentru un al doilea album, dar în stadiul acela exista o mare incertitudine cu privire la posibilitatea lansării acelui disc. Acea excursie în Japonia ne-a adus atât de multă bucurie, încât cred că atunci m-am gândit pentru prima dată <<wow, deci asta înseamnă să fii artist și să susții un turneu>>. Și sincer îți spun, posibilitatea de a susține un turneu peste ocean este un privilegiu. Experiența asta m-a motivat mai mult ca oricând să reușim în această industrie. Nu voi uita asta niciodată.

10. Ce vă alimentează entuziasmul atunci când compuneți muzică? Ce vă motivează cel mai mult?

Pe mine, personal, mă motivează faptul că muzica e jobul meu. E așa o bucurie pentru mine, încât nu cred că mi-aș dori să fac vreodată altceva. Știu că suntem niște oameni foarte norocoși că putem face asta și asta cred că ne motivează pe toți. La nivel creativ, pot spune că muzica, bună sau rea, mă poate inspira. Eu ascult foarte multă muzică atunci când compunem. În restul timpului nu ascult foarte mult. Mersul la concerte poate fi, de asemenea, o sursă de inspirație, mai ales când vine vorba de reacția unei mulțimi care emană entuziasm. Ne cred că există ceva mai plăcut decât să asculți mulțimea cântându-ți versurile, cuvânt cu cuvânt, piesele fiind de pe noul material lansat.

11. Multe dintre piesele voastre au fost folosite în soundtrack-uri TV. În ce fel vă simțiți conectați de aceste seriale?

Am avut mare noroc de-a lungul anilor de a avea niște conexiuni foarte bune în State în ce privește soundtrack-urile TV. Nu doar distribuitorii noștri sunt acolo, ci avem, de asemenea, și legături strînse cu niște oameni mari din acest business. Cred că am reușit să închegăm aceste legături nu doar că pentru că muzica noastră se potrivea într-un anumit context, ci și pentru că, așa cum am mai spus, atunci când întâlnim oameni noi ne străduim să ne purtăm frumos. E frumos să fii important, dar e mai important să te porți frumos.

Interview with Piers Hewitt from The Boxer Rebellion: "It's nice to be important but it's more important to be nice"

The Boxer Rebellion

The Boxer Rebellion

1. Hello!  Before getting to the questions, I’m letting you know a lot of indie lovers in the country are very happy right now, knowing that The Boxer Rebellion is coming to Bucharest for the first time. Is this your first trip ever to Romania?

Yes, this is the first time any of us have ever been to Romania. One of the best things about touring is visiting new places and meeting new people. On this tour we are visiting 4 new countries actually, Romania being one of them. I can't wait to get there and see your country!

2. Is there anything in particular you would like to do during the spare time you’ll spend here? For example, we’ve talked to an artist at some point who was very interested in going out and experiencing the music we have here. What aspect is the most interesting to you when you’re visiting a new country or city?

As much as visiting new places is one of the best things about touring, one of the worst things with that in mind is that we don't ever really get to see much of any place to be honest. Particularly if we are only there for a gig with no day off. I always try and get out into the area near a venue and find cool bars and restaurants for pre-gig refreshment, but apart from that it is often difficult to get out and about. When we do have a day off, we do like to explore, but it will normally end up in a bar at some stage.

3. You are a band with many years of experience. Your first album came out in 2005, and since then your fan base kept growing. What are your thoughts on the indie scene of today, compared to the one in 2005? I’m asking from the musician’s point of view and from the feedback you’re getting.

It is a very different place indeed, particularly in the UK. We were signed to a major label then, and we thought that was one of the only ways to make things happen so when we got dropped initially it was quite a bombshell, but music consumption has changed so much with the Internet and streaming, and you can get your music to so many different places than a band of our size was ever able to in say, the 90s. It is harder to make a lot of money - a lot of people think we live like kings - but it is easier to get yourself heard and there are more opportunities for bands these days, but it has to be more than just about playing music. Get out there and do stuff yourself a bit. You'll be surprised how many doors could open. We effectively run our business now, being independent, which is so different to how we functioned in 2005.

4. I know you are a self-financed band. What are the advantages and what are the disadvantages of being independent?

There are many advantages really. When we were on a major, we had a number of people working on our band, not all of which we ever met, and sometimes decisions were taken out of hands, even when we were initially asked our opinion on things. That is no way to run things successfully. We now make every decision ourselves, and we know everyone that works for us. It means we have a little bit more legwork to do, but it makes it very rewarding. The disadvantages are pretty obvious. We don't have the financial clout that a major label does. We can't really afford to do tours that lose us lots of money to see if it might work in some territories. We can't afford to plaster adverts all over subways etc etc, but we are in control of our own budgets. That is not to say all we care about is money, because we don't, but we want to safe keep what we do and make sure we are able to make music and release albums for as long as we want.

5. What advice would you give to a debuting musician / band: to begin their career independently, or sign with a label?

There are so many variables, it really depends on the artist and the music that they are doing and the country they are in. There is obviously a place for labels - we never dismiss that - but it has just worked for us as an independent act for a long time now and we are proud of what we have achieved through this process. One piece of advice I always give to a band or musician starting out and trying to receive attention is do not gig too much and never stop writing new material.

6. You’ve released 4 albums since your debut. How did the sound of the band evolve with each album?

We are about 12 years older than when we first started writing our debut album. This is a long time in anyone's life, and things are bound to change. We are not as angsty as we were then for example! I wouldn't say our music has totally mellowed as a result of growing up but I can hear more of a maturity in what we do. Every time we do a new album though, we are passionate about making sure we produce something new and fresh each time. No-one wants to see an artist produce the same thing over and over. That is boring. I would like to think we haven't done that at all so far.

7. Give me 3 key words to describe your latest material, “Promises”.

Uplifting. Positive. Epic.

The Boxer Rebellion - "Keep Moving"

8. What was the most flattering thing you’ve read in the press about The Boxer Rebellion?

I have read many positive things about us over the years that it is hard to think of one specific comment. I am always pleased when people not only comment on our music, but also that we are nice guys. I like to think that we come across as people that fans might want to hang out with. That is important to me. There's another bit of advice for an upcoming band too. Always be nice. It gets you places.

9. Tell me about your most inspiring experience as a band.

I think for me personally, it was not long after we got dropped from Mercury after ‘Exits’ had come out. Quite unexpectedly we were asked to travel to Japan to play two shows about 4 months later. We had only played 2 shows outside of the UK up to this point and we were suddenly being asked to fly the other side of the world, when we really didn't have anything going on. We knew we were already writing material for a second album that was good, but at that stage, there was still uncertainty as to whether it would ever be released. That trip to Japan brought me so much joy, and in my mind, was the first time I really thought, “wow, this is what it is truly like as a touring artist”. And genuine, overseas touring is a privilege, mark my words. It really made me want to succeed more than anything we had done previously. I'll never forget it.

10. What gives you fuel in terms of making music? What motivates you the most?

I am personally motivated by this being my job. It is such a joy, and I wouldn't want to do anything else really. I know we are very lucky people getting to do this, and that motivates me for sure. On a more creative level, other music, good and bad, can inspire me. I mainly only heavily listen to music when we are writing. I don't really listen to it all year round so much. Going to gigs can be very inspiring too, seeing the reaction of a passionate crowd. There is nothing better than hearing a crowd sing back all the words to your new material.

11. Many songs were used in TV soundtracks, how are you connected with these series?

We have been very fortunate over the years to have some great connections in the States with regards to TV soundtracks. Not only are our publishers based there but we have come into contact with some great people who are sync agents or musical supervisors. I believe we have secured some of it in the past not only because the music suits it but also because, as I've already said, when we meet new people we make an effort and are nice. It's nice to be important but it's more important to be nice.

Concert The Boxer Rebellion / Colectiv / 7 noiembrie 2014

Trending