Pe 7 aprilie veți lansa primul album Golan, ”Intro”. Ce înseamnă pentru voi finalizarea acestui material?
Este primul album, o colecție de piese de la începutul proiectului până în prezent și o concluzie a timpului petrecut în studio în această formulă.
Ce emoții și stări au ghidat sound-ul albumului ”Intro”?
Este un album sincer. Sunt piese instrumentale și piese cu elemente vocale. Toate au fost create și selectate în funcție de emoția pe care ne-au transmis-o. O parte din ele au început în studio, iar o parte pe drumuri.
Ce ați pregătit pentru concertul de lansare de la Arene?
Am lucrat destul de mult în ultima perioadă la partea vizuală a concertului și vrem să îi facem premiera în cadrul acestui eveniment. De asemenea, am invitat alături de noi artiști cu care am lucrat până acum și muzicieni care ne sunt prieteni.
Ați avut un 2016 plin: turneu european alături de Parov Stelar, ați deschis concertul Roisin Murphy de la București și ați fost prezenți pe scenele multor festivaluri, de la noi, dar și din afara țării. Ce amintiri păstrați din experiența acestor concerte?
Pentru noi a fost cel mai interesant an de până acum. Am călătorit foarte mult și am avut experiențe pe care nu le credeam posibile într-un timp atât de scurt. Am învățat multe lucruri de la aceste concerte și știm mult mai bine care este direcția în care ne îndreptăm.
Unde vă simțiți mai confortabil: în studioul de înregistrări, sau pe scenă, în fața publicului?
Sunt experiențe diferite și atâta timp cât reușim să jonglam între ele, ambele sunt doar pozitive. Dacă petrecem prea mult timp pe drum, începe să ne lipsească studioul și invers.
Ce vă inspiră și ce vă impulsionează să compuneți?
Procesul este destul de simplu. Compunem doar atunci când simțim nevoia. Ne-am dat seama de la începutul proiectului de faptul că starea unei piese este cel mai important element pentru noi. Dacă forțăm acest proces creativ, nu reușim să obținem acea stare.
Cum se încheagă o piesă Golan? Care este punctul ei de plecare și cum știți că ați ajuns în punctul ei final, la forma dorită?
Piesele pornesc din locuri total neașteptate. Uneori de la o repetiție, unde fiecare cântă lucruri la întâmplare, alteori de la o linie vocală, alteori de la un simplu beat. Ne e greu să decidem când o piesa a ajuns în punctul final pentru că mereu se întâmplă să auzim elemente pe care am vrea să le adăugăm sau să le schimbăm. Chiar și după ce piesa este urcată online.
Ce muzică credeți că ați fi compus dacă vă nășteați într-o altă eră? Să spunem, spre exemplu, anii '20.
Greu de spus... Probabil ceva care să fie bogat în segmentul ritmic.
S-a schimbat în vreun fel Golan, din 2013 și până acum?
Destul de mult. Am început într-o formulă mai restransă și cu mult mai puțin material propriu. Ne-am descoperit sound-ul și direcția, iar între timp ni s-au alăturat mulți oameni cu care am devenit prieteni foarte apropiați.
Cine înclină mai mult balanța în drumul spre topurile industriei muzicale? Publicul, casele de discuri, artiștii, producătorii, sau posturile de radio?
Nu suntem cei mai în măsură să concluzionam acest lucru, dar din propria experiență putem spune că oamenii care ascultă muzica au cel mai important cuvânt de spus.
Gusturile publicului influențează topurile muzicale? Sau topurile muzicale influențează gusturile publicului?
Publicul împreună cu muzicienii reprezintă un total. Nu poate funcționa unul fără celalalt și atunci nu se poate face nici aceasta separare.
S-a schimbat în vreun fel modul în care ascultați muzică, de când faceți muzică? Sunteți tentați să o ascultați cu urechile unui cunoscător, care simte detaliile de studio, sau vă lăsați cuprinși de starea pe care o transmite?
Este normal ca în timp să îți deprinzi un "defect" profesional și să asculți muzica într-un mod ușor diferit și poate mai detalilat uneori, dar în final, tot starea piesei este cea care îți atrage atenția. Muzica este pentru ascultat, nu pentru examinat.
Ce piese / albume ați ascultat, dintre cele lansate mai recent (2015, 2016)? Care dintre ele v-au plăcut?
Lista este destul de lungă, dar știm sigur care au stat mai mult pe repeat în mașină. Toro y Moy- "What for?" , Moderat- "|||", Bonobo - "Migration".
Muzica înglobează mai subtil, sau mai evident, caracteristicile țării din care provine. Ce elemente tipic românești credeți că se regăsesc în muzica făcută la noi?
Există proiecte în România care accentuează aceste caracteristici într-o manieră foarte buna și constructivă. Sunt muzicieni care probabil au experimentat mai mult cu aceste elemente și au reușit să le încorporeze într-un sunet nou. Elemente din folclor și, din câte am vazut, uneori și stări muzicale influențate de propriul folclor.