Profitând de oferta de la Cinemarți, când biletele la film sunt doar 20 de lei, m-am dus să văd filmul „Moartea în Vacanță” pentru a vedea dacă mă poate convinge umorul lui Mircea Bravo. Văzusem deja „Mirciulică” pe Netflix, sau mai bine zis încercasem să îl văd, dar l-am abandonat rapid. Ingenuul era mai bine făcut de Vizante, Pavel Bartoș și mai nou de Nicu Banea. Sau poate nu achiesez eu suficient la ingenuul de Ardeal.
Povestea e cea a unui triunghi amoros, devenit pătrat, dacă îi putem spune așa. În centrul său se află Rodica Stănescu, femeie în vârstă, dar mereu deschisă la flirt. Costel Bojog, în rolul lui Mihăiță, este bufonul care își cumpără mereu beri și care vrea să o cucerească pe doamnă, pentru a pune mâna pe moștenire. Adrian, jucat de Mircea Bravo, este un funcționar care servește ca balans de normalitate în fața tornadei lui Mihăiță.
Apare și Maria Popovici în rolul Patriciei, care vine ca un soi de Grumpy Cat și Gică Contra la orice au de propus ceilalți doi. Aduce și niște extra energie feminină pe lângă „puțoismul” etalat de cei doi, în cel mai plin de candoare sens al cuvântului… puțoism. S-a încercat și un mic moment de răzbunare a femeilor, când Maria Popovici îl fugărește pe Costel, dar nu s-a ridicat steagul pe vreun Iwo Jima al feminismului.
Și acum problema pe care o am cu filmul: editarea e foarte dezlânată, iar unele dintre melodiile de fundal sună a cele stock, default de la softurile de editare. Au fost momente care m-au dus cu gândul la editare în CapCut. Pe de altă parte, cadrele din Grecia sunt superbe și m-au făcut să vreau să merg acolo, în Poros.
De câte ori am râs? De 3 ori, dacă e să fiu generos. Mereu la faze legate de Costel Bojog, care te tot bombardează cu glume, mai ales când cei trei sunt în mașină. Devine obositor, dar câteva din poante îi ies. A luat în tărbacă inclusiv iUmor. E și foarte expresiv și generos cu jocurile de cuvinte. Mircea Bravo e prea… închis, înțepat, de lemn. Maria Popovici și Costel au chimie excelentă, se vede că au experiența scenelor de stand-up de ceva vreme.
Problema cu filmul e că încearcă din greu să ducă absurdul la cote și mai ridicole și să provoace hohote de râs. Dacă te-ai întrebat vreodată „în câte moduri poți să o zbârcești cu un cadavru de femeie în vârstă în vamă?”, aici ai toate răspunsurile. La final de zi avem un travel vlog din Grecia, cu glume de iUmor și secvențe demne de provocări pe TikTok.
Puncte bonus dacă ești fan al trap-ului din anii 2023 și 2024 și recunoști piese, inclusiv Codrin Bradea și Bazooka. Pentru asta cred că trebuie să ai sub 25 de ani, totuși.
Concluzie:
Știți vorba aceea din corporații? „This meeting could have been an email”. Ei bine, „this movie could have been a TikTok”. Bine, hai 5-10 TikTok-uri, care să facă senzație între adolescenții și tinerii care se uită la iUmor. Costel este cel care ține filmul legat, altfel s-ar fi dezintegrat sub greutatea propriei absurdități și a unui cringe, e drept, voit.