Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Conferința Mastering the Music Business 2024 a anunțat primii speakeri

Zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală vor participa și anul acesta la MMB (Mastering the Music Business), unde vor dezbate cele mai de interes subiecte din lumea muzicală și se vor întâlni cu artiști și profesioniști din domeniu. Te invităm să afli mai multe detalii.

Publicat

pe

Mastering the Music Business 2024
Mastering the Music Business 2024 │ FOTO: MMB

Conferința Mastering the Music Business, cel mai mare eveniment al industriei muzicale din România, ajunge la cea de-a noua ediție. Aceasta va avea loc la București, în perioada 3-5 septembrie 2024, la Hotel Caro.

Printre primii speakeri confirmați se numără artistul Deliric, Lisa Nasta de la Glastonbury - unul dintre cele mai renumite festivaluri din lume, Ivone Lesan - una dintre cele mai recunoscute susținătoare ale egalității de gen din industrie, reprezentantă a festivalului Primavera Sound, Paul Cioc - marketing manager la HaHaHa Production, Mark Garfield -  sync agent la Pop Up Music- Oskar Strajn, booking agent la Eurosonic, Adam Dobie de la Electric Castle, Emil Ionescu, organizator de evenimente și fondatorul iabilet.ro și Dan Byron.

"Acum 9 ani, când ne-am imaginat pentru prima dată această conferință, scena muzicală arăta complet diferit. Fără modestie, cred cu tărie că MMB a pus umărul la crearea unei comunități de artiști și profesioniști care știe să navigheze mai bine apele industriei și la maturizarea acesteia, oferind know-how și o serie de instrumente greu altfel de dobândit. Cu această ediție, ne dorim să dezvoltăm mai mult această comunitate, să continuăm să oferim conținut de calitate și din ce în ce mai multe oportunități de conectare atât cu colegi din industria locală, dar mai ales cu cei din zona internațională. Anul acesta MMB va găzdui adunarea generală a IMPALA - organizația europeană a asociațiilor caselor de discuri independente din care face si România parte, oportunitate unică pentru casele de producție muzicală din țară de a se conecta cu omologii lor europeni", a declarat Anca Lupeș, fondatoarea MMB.

Primii speakeri confirmați la MMB 2024:

Ruth Koleva este o forță a industriei muzicale din Bulgaria, cunoscută nu doar pentru talentul ei muzical dar și pentru spiritul său inovator și dedicarea ei în promovarea talentului și incluziunii. În calitate de Head of Partnerships la Kanjian, cea mai mare companie independentă de muzică din China, ea conectează entități globale cu piața dinamică a muzicii din China. Impactul lui Ruth se extinde dincolo de business, ea fondând Festivalul Sofia Live, dar și prin pledoaria sa pentru egalitate, în special în cadrul comunității LGBTQ+. Prin rolurile și inițiativele sale diverse, ea continuă să modeleze viitorul muzicii atât la nivel local în Bulgaria, cât și pe scena internațională.

Ivone Lesan - Cu o strategie organizatorică, înclinație creativă și busolă feministă, Ivone Lesan și-a conturat o carieră remarcabilă în industria muzicală. Începând din 2006, a devenit una dintre cele mai proeminente promotoare a muzicii internaționale din Spania. Supraveghează toate aspectele legate de booking ale artiștilor, de la cele legale până la logistica producției. Un susținător ferm al egalității de gen, Lesan contribuie activ la inițiative precum MIM (Femeile în Industria Muzicală), unde a fost membră a consiliului de administrație între 2016 și 2019, și își împărtășește expertiza prin cursuri specializate și programe de mentorat.

Paul Cioc este Marketing Manager la HaHaHa Production, unde este parte integrantă a echipei, din martie 2023. Paul conduce o echipă dinamică dedicată creșterii eforturilor de branding și marketing ale artiștilor renumiți, inclusiv Smiley, Feli, Juno și alții. Echipa de marketing se asigură că marca fiecărui artist este elaborată meticulos și comunicată strategic pe toate canalele.

Oskar Strajn este unul dintre agenții de booking ESNS (Eurosonic Noorderslag), cel mai mare eveniment din industria muzicii live din Europa, cu sediul în Groningen, Țările de Jos. El lucrează îndeaproape cu Music Moves Europe Awards, premiile muzicale anuale acordate în timpul festivalului, precum și cu coordonatorul ESNS Radar&Analytics.

Emil Ionescu este organizator de evenimente în România din 2004. A organizat peste 3.000 de evenimente, de la concerte în cluburi până la arene mari cu headlineri precum Iron Maiden, Slipknot, Judas Priest, alt-J, Nightwish, Deftones, Disturbed, James Arthur, Garbage, Tom Odell, Slayer, Whitesnake, Goran Bregovic, Il Divo, Pantera sau Evanescence. Din 2012, Emil Ionescu este, de asemenea, fondatorul și directorul general al iaBilet.ro, liderul de piață al serviciilor de bilete din România, cu peste 3.000 de clienți activi B2B (promotori, cluburi, locații, teatre și așa mai departe) și 2 milioane de bilete vândute pe an în România și în jurul Europei.

Bilete MMB 2024:

Biletele pentru MMB s-au pus în vânzare online, cu prețuri pornind de la 99 de  lei. Acestea includ acces la conferință, dar și la recepții, cocktailuri și alte evenimente de networking organizate în cadrul evenimentului.

rock

Dan Byron despre aniversarea a 18 ani de byron: "Cred că atunci când reușești să depășești granițele generației tale se poate spune că ai succes"

Trupa byron aniversează 18 ani de activitate, perioadă în care a (în)cântat ascultătorii cu numeroase piese cu mesaj, proiecte cu însemnătate și show-uri live memorabile. Cu ocazia majoratului, artiștii au pregătit un concert special, intitulat "Sindromul Impostorului În Patru Acte", ce va avea loc pe 9 noiembrie la Sala Radio (sold out). Despre acest eveniment ne-a detaliat Dan Byron, într-un interviu disponibil mai jos.

Publicat

pe

Dan Byron
Dan Byron │ FOTO: Cristian Șuțu

Povestea trupei byron ajunge anul acesta la cel de-al 18-lea capitol, reușită pe care o sărbătorește la Sala Radio cu un concert inedit - "Sindromul Impostorului În Patru Acte". Pe scenă mai urcă Muse Quartet, Dora Gaitanovici, Vichi Răileanu și Șerban Pavlu, invitați speciali a căror prezență completează conceptul evenimentului. "Sindromul Impostorului În Patru Acte" nu este doar muzică, ci un spectacol care prezintă vulnerabilitatea și complexitatea existenței umane, suișurile și coborâșurile vieții de artist, celebrarea victoriilor mari și mici.

Concertul "Sindromul Impostorului În Patru Acte" este SOLD-OUT, însă cei care nu au mai prins un bilet pot vedea formația byron și pe 1 decembrie, în Expirat, la tradiționalul concert aniversar.

Ideea concertului a pornit de la ideea că mulți artiști, dar nu numai, se confruntă cu sindromul impostorului - sentimentul că nu sunt suficient de buni sau că nu merită succesul pe care îl au, chiar dacă din exterior se vede altceva. E o luptă interioară cu îndoiala, care afectează încrederea în sine. Pornind de la asta, byron a inițiat o campanie prin care a dorit să dea voce experiențelor legate de sindromul impostorului, și i-a invitat pe fani să lase un mesaj anonim în format audio sau text despre cum se simte sindromul impostorului pentru ei.

Citește interviul acordat de Dan Byron:

InfoMusic: La mulți ani frumoși și mulțumim pentru muzica de până acum și pentru cea care va urma. Ați ales să sărbătoriți această reușită cu un concept interesant și complex, intitulat "Sindromul Impostorului În Patru Acte", ce a pornit de la ideea ca mulți oameni se confruntă cu sentimentul că nu sunt suficient de buni sau că nu merită succesul pe care îl au, chiar dacă din exterior se vede altceva. De ce acum, la cea de-a 18-a aniversare, ați considerat că este timpul de a purta această "conversație" cu ascultătorii voștri?

Dan Byron: Mulțumesc că ne-ați ascultat! Cred că e important să schimbăm un pic punctul de vedere. Da, aparent acest nenorocit de sindrom e o chestie negativă, un sentiment pe care nu ni-l dorim, dar dacă schimbăm un pic unghiul, îl putem vedea ca pe un motoraș care nu ne dă voie să ne culcăm pe o ureche și ne forțează să ridicăm încontinuu ștacheta. În plus, cred că e important să vorbim despre el, să conștientizăm că nu suntem singuri și că genul ăsta de sindrom este cât se poate de normal și de răspândit.

InfoMusic: Dan, ai detaliat pe blogul tău despre momentele în care te-ai simțit impostor în propria artă. Cum a evoluat în timp această relație cu tine însuți, cu gândurile care îți strigau că nu ești suficient de..., cu anxietățile care funcționau ca o frână în domeniul creativ?

Dan Byron: Tot acolo am spus că sindromul impostorului m-a făcut să insist să tot scriu alte și alte cântece, ca să-mi demonstrez că cele deja scrise n-au fost doar o întâmplare. Cu anxietățile am avut o relație mai dificilă, însă tot am reușit să le transform în câteva cântece.

InfoMusic: Tot în acel articol ai menționat câteva piese din discografia trupei și felul în care te-ai raportat la ele ("Chalk line", de exemplu). Voi, muzicienii, luați în calcul numeroase aspecte când vine vorba de compunerea unei melodii, pe care noi, ascultătorii, nu le cunoaștem în întregime. Din acest punct de vedere, ce piesă byron simți că a fost subestimată de public?

Dan Byron: N-am nici cea mai mică idee. Probabil una dintre cele în engleză de pe la începuturi.

InfoMusic: Sindromul impostorului este asociat atât cu frica de eșec, cât și, în mod paradoxal, cu cea de succes. Ce definiție are acum succesul pentru tine, după 18 ani de byron?

Dan Byron: Cred că atunci când reușești să depășești granițele generației tale se poate spune că ai succes. La fel când primești înapoi o parte din energia pe care ai dat-o.

InfoMusic: Ce sfat i-ai oferi unui muzician la început de drum care își pune la îndoială abilitățile și creativitatea?

Dan Byron: Să uite de imaginea rockstarului din filme și să pună mâna să studieze. Să nu aștepte să-i vină inspirația, ci să caute metode de a o provoca. Să nu facă asta doar din când în când.

InfoMusic: În tandem cu proiectul muzical "Sindromul Impostorului În Patru Acte", ați inițiat și o campanie prin care îi invitați pe fani să lase un mesaj anonim în format audio sau text despre cum se simte sindromul impostorului pentru ei. Mesajele colectate vor fi folosite anonim și prelucrate artistic în cadrul concertului de la Sala Radio. Ce rol a jucat acest demers în relația cu ascultătorii voștri?

Dan Byron: Suntem conștienți că facem parte din viața ascultătorilor noștri, la fel cum și ei fac parte din viața noastră. Drept urmare, ni s-a părut natural să încercăm să-i implicăm într-un soi de dialog pe temele astea despre care nu prea se vorbește. Am început "joaca" de-a mesajele anonime acum vreo doi ani și jumătate, când am lansat "Memento", primul single de pe "Efemeride", și am continuat-o cu "Monstrul de sub pat". De altfel, în clipul Monstrului pe fețele noastre sunt proiectate bucăți din mesajele de la "Memento".

InfoMusic: Sindromul impostorului este un concept personal și se manifestă diferit la fiecare om în parte. Cu toate acestea, ce mesaj speri să rămână cu spectatorii după concertul vostru de la Sala Radio?

Dan Byron: Sper doar să plece de la concert cu o stare mai bună decât cea cu care au venit.

InfoMusic: Fără a da prea mult din casă, la ce să ne așteptăm de la concertul byron de la Sala Radio? Cum arată schița celor Patru Acte ale Sindromului Impostorului?

Dan Byron: Actul 1 - Tot ce nu vreau să fiu sunt deja
Actul 2 - Totul e sub control
Actul 3 - Right here, right now
Actul 4 - Again and again and again and again

InfoMusic: Dora Gaitanovici, Muse Quartet și Vichi Răileanu sunt invitatele speciale ale evenimentului. Ce anume v-a inspirat în alegerea acestor artiste ca invitate și cum crezi că prezența lor va completa atmosfera show-ului?

Dan Byron: Scena noastră era cam searbădă, așa că am invitat niște culori care ne plac să o împlinească. Bine, l-am mai invitat și pe Șerban Pavlu, așa, ca să fim la egalitate.

Citește în continuare

Trending