Urmărește-ne în Social Media

Emisiuni radio-tv

Mihai Bendeac a fost înlocuit în juriul iUmor; Cine se alătură permanent juriului?

În ultima săptămână au tot plutit online zvonuri care indicau că Mihai Bendeac ar fi părăsit emisiunea iUmor. Acum aflăm că el a fost înlocuit deocamdată temporar de comediantul Costel Bojog. Avem detalii şi teorii despre plecare mai jos.

Publicat

pe

iUmor sezonul 13 episodul 6 jurat nou
iUmor sezonul 13 episodul 6 jurat nou │ FOTO: Antena 1

Înainte să ne alarmăm prea tare, Mihai Bendeac a mai plecat din juriul iUmor şi sezonul trecut, lipsind una sau două emisiuni. Şi pe atunci se zvonea că a plecat de tot, dar a revenit ulterior. Acum aflăm pe cale oficială că acum Costel Bojog, comediant şi jurat la "Stand Up Revolution" se alătura pupitrului juriului iUmor în calitate de jurat permanent. Asta se întâmplă din episodul 6 al sezonului 13, difuzat duminică, pe 2 octombrie de la ora 20:00, la Antena 1.

Juriul acestui episod îi include şi pe Delia şi Cheloo, dar şi pe Maia Morgenstern. Actriţa va avea parte la rândul său de roast, din partea persoanelor dragi, colegilor şi celor de le care se aşteaptă mai puţin. Între timp vineri, pe 30 septembrie începe la Antena 1 sezonul 2 al emisiunii Stand Up Revolution.

iUmor sezonul 13 aduce stand-up, magie, acrobaţii, roast, teatru şi mimă. A crescut parcă mult numărul de invitaţi internaţionali şi varietate numerelor. Au dispărut numerele muzicale, în special cele de rap, care îl enervanu pe Cheloo. Cât despre plecarea lui Mihai Bendeac din juriu, el a ameninţat cu asta mai multe sezoane la rând. Gurile rele vorbesc despre o dispută cu Cheloo sau despre faptul că fostul jurat s-ar fi plâns într-un story pe Instagram că a fost filmat cu camera ascunsă într-un moment pe care nu l-a aprobat să apară pe sticlă.

Ar fi avut de-a face cu o serie de ironii la adresa lui Mugur Mihăescu, dar toate acestea sunt de domeniul zvonisticii, respectivul Story dispărând între timp. Sunt şanse mai mari ca de fapt Mihai să ne pregătească un nou show, un serial sau poate o revenire a serialului "Băieţi de Oraş" şi să fie prea ocupat cu filmările de fapt.

Muzică și film

Recenzie "Căsătoria" lui Mihai Bendeac: shaorma lui Stanislavski, grotescul "împiedicatului"

Nimeni nu dorea mai mult decât mine ca filmul "Căsătoria", regizat de Mihai Bendeac să fie un hit. Am apreciat nu neapărat ce face Bendeac în "În Puii Mei" sau "Băieţi de Oraş", cât subtilităţile şi throwback-urile ascunse pe acolo, dincolo de suprafaţa de Nicuşor de la Brăila şi Andrei Versace. Speram să sap strat peste strat în "Căsătoria" şi să găsesc ceva spumos. În fapt, e cam ceea ce vezi în trailer, dar nu vă dau verdictul de acum.

Publicat

pe

Poster film Casatoria Mihai Bendeac
Poster film Casatoria Mihai Bendeac

Poveste

Povestea nu e deloc bine legată. Fie sunt eu stricat de filmele de la Hollywood şi bolnav de ADHD, că simt nevoia să urmăresc mai multe sub-poveşti simultan, fie avem un storytelling ciuntit aici. Sau ciuntit la montaj... Pur şi simplu nu sunt iţe, nu avem un "arc" al personajelor. E doar o bulă de câteva zile, în care se întâmplă lucruri. Nu există planul 2, 3, 4 al poveştii.

Am văzut câteva podcasturi cu Mihai Bendeac şi mi-a lăsat impresia că de fapt protagonistul joacă într-un film (un film despre film ca superbul "Restul e Tacere"), în care preia rolul cartoforului care o vrăjeşte pe o cucoană certată cu estetica. În realitate... "What you see is what you get". Asta e povestea: un dependent de jocuri de noroc şi cei doi prieteni ai săi merg să ceară mâna unei fete de bani gata, o fată bătrână, care avea dificultăţi în a găsi mire... care să o iubească pe bune.

De aici rezulta un comic de situaţie....

Actorie

Nu îl cred pe Liviu Pintileasa ca protagonist.... deloc. Are aceeaşi problemă în a juca în comedii ca şi Iulian Postelnicu. Are o mină tragică, angulară, umbre ale arcadelor sale care îl fac bun de personaj negativ, de vampir, de zbir. M-am uitat peste filmografia sa şi recunosc că nu l-am reţinut nici măcar din filmele în care l-am văzut. Consider că Mihai Bendeac ar fi trebuit să îşi aleagă un Nicu Banea, un Vizante, chiar şi un Mircea Bravo în rolul protagonistului. Mai împiedicat şi naiv, dar poate că i-ar fi putut injecta nişte şiretenie, din care Pintileasa are din plin.

De departe cea mai bună actorie o face chiar Mihai Bendeac. Prin simplul fapt că... nu joacă. Dacă viaţa l-ar fi lovit pe Bendeac într-un mod similar ca pe personajul său, cam aşa s-ar fi purtat. De altfel asta ne şi învaţă Stanislavski, care spune următoarele "Actorul se întreabă: „Ce aș face eu dacă aș fi în această situație?” pentru a se conecta mai profund cu circumstanțele personajului."

Constantul abuz fizic pe care îl suferă Bendeac e un tribut cât casa adus filmelor lui Charlie Chaplin, Stan şi Bran, Benny Hill, poate şi Three Stooges.

Vlad Drăgulin e blocat în personajul unui Nicuşor de la Brăila, pe care îl împleteşte cu Igor-ul unui Dracula, stropind peste nişte umilință, teamă şi comportament de "gâgă". E poate cel mai naiv personaj din film.

Gloria Găitan a fost savuroasă în rolul Lidoşcăi, chit că i s-a dat un rol ingrat. Mereu când îmi scormonesc memoria să mă gândesc la "actori mari care nu ar fi trebuit umiliţi aşa", îmi amintesc de Eva Green în Penny Dreadful. Posedată de demoni, contorsionată oribil, foarte slabă, stropită cu furtun cu jet puternic şi chinuită cu exorcizări jumătate de sezon. Înţeleg să suferi pentru artă, dar chiar aşa!? Partea bună e ca nimeni nu o recunoaşte pe Gloria în costumul ei de Frankenstein, Yeti feminin, piperat cu tot ce poate avea mai neatractiv o fiinţă umană: de la respiraţie urât mirositoare, la o forţă supraomeneasca şi părţi diforme ale trupului.

Dar hei, cineva a găsit-o frumoasă... şi aici ajungem la surpriza filmului pentru mine: Lucian Ionescu aka personajul Pufulete. Cel care chiar o adoră pe Lidoşca. M-a lăsat cu gura căscată şi aproape mi-a smuls, nu o lacrimă, un mic vapor emis de ochi, deşi am văzut o comedie aici. Micul său monolog dinspre final, zis cu ochii ăia mari de Puss in Boots, ai unui om mai aproape de Quasimodo şi Nosferatu decât de un Gigi sau Mache m-a uimit.

Deşi a avut momente de răutate şi invidie şi a fost poziţionat ca un drăcuşor pus pe fapte rele, până la urmă a fost cel mai vertical, onest şi pasional personaj. Pur şi bine intenţionat, demascând răul. Şi evident, ca în viaţa reală a fost... pedepsit pentru asta.

Cinematografie/Efecte speciale

Am o problemă cu ritmul, cu pacing-ul acestui film. E foarte sacadat şi are ritm de teatru "ta-na-na na-na-na... na-na na-na-na". Nu are tranziţii destule, sărim dintr-o zonă în alta şi dintr-un moment în altul al zilei şi oraşului în mod brutal. Nu îmi e clar nici în ce perioadă istorică ne aflăm. Aş fi zis interbelic, dar văd Balenciaga în picioare. Dacă ar fi să zic pe la 1800 şi ceva, văd bulversat trăsuri cu un Sergey Mizil ca şofer cu aerul unui barbugiu downloadabil ca skin în Angry Birds.

Iluminarea e bine făcută, decorurile să zicem că sunt OK atunci când ancorăm în interbelic, dar grotescul personajelor e dus la extrem şi dincolo de el. Înţeleg să înzestrezi un personaj cu 2-3-4 trope ale avutului, ale beizadelei, ale bogatului scârbavnic. Dar nici măcar Bromania în "Candidatul Perfect" nu le avea chiar pe toate. Nu înţeleg deloc necesitatatea dinţilor metalici "de aur" ai chiaburilor, dar şi nevoia unor dinţi atât de strâmbi pentru Lidoşca.

Să zicem că înălţimea sa redutabilă o înţeleg, iar jumătate din glumele despre ea sunt pe (de) (auto)bază de putere fizică. Culmea e că nu îmi displac total costumele sale. Dar cele ale părinţilor săi... cred că nu le-ar purta nici mafioata din "Taximetrişti". Bendeac şi Drăgulin, dar şi Pintileasa îmbrăcaţi impecabil apropo, direct din recuzita UNATC circa... Caragiale.

Coloana sonoră

E o problemă şi cu editarea audio: atunci când cântă Ilona Brezoianu, volumul şi sincronizarea buzelor sale cu melodia sunt date peste cap. Unele replici se aud prea tare, altele prea încet. Trebuie să recunosc totuşi că mi s-ar părut genial, mega savuros să îl aud pe Omul cu Tourette făcându-şi micile ticuri în fundal, în vreme ce cânta la pian Lidoşca.

Pe coloana sonoră avem şi Loredana, Nicole Cherry, avem şi manele, avem şi Alex Velea parcă, mă mir că nu avem şi trap. E şi ceva romanţă, muzică de epocă, oricare ar fi epoca respectivă.

Concluzii

Momentul meu preferat din film e gluma lui Bendeac despre tabloul cu porcul. Umorul constă în evident aici, în absurd, în grotesc. Doar că se duc lucrurile la nivelul 1000, când era suficient vreo... 15. E până şi o secvenţă tip Breaking Bad, care nu ştiu pentru cine e, de ce şi prin ce metode a fost făcută. Filmul nu e nici mai bogat, nici mai sărac prin ea.

Problema lui "Căsătoria" e că încearcă prea din greu şi prea mult să fie de toate. Nu poţi să îmi dai şi Stanislavski şi manele şi Drăgulin fiind sluga perfectă, împiedicatul Chaplin al lui Bendeac, Loredana, Sergey Mizil, un Yeti feminin dizgraţios şi două arhetipuri de cocalari ultra bogaţi. Toate într-o oră şi 50 de minute. E un bombardament de personaje, arhetipuri, care odată ce se ciocnesc, parcă îngheaţă în timp şi nu ştiu să relaţioneze unul cu altul.

Consider că o re-editare a filmului, cu umblat la sunet, la continuitatea scenelor şi poate şi la grotescul familiei Lidoşcăi i-ar creşte cota puţin. Şi nu m-ar supăra nici un Extended Cut, care să insiste pe aventurile celor 3 protagonişti în lumea păcănelelor, pokerului şi a ce mai învârt ei. Iar Anca Dinicu a fost irosită pe un clişeu de chelneriţă de birt...

În dorinţa de a împăca bătrâni, copii, adolescenţi şi cam orice segment de public Bendeac nu împacă 100% pe nimeni. Cine înţelege faza cu Stanislavski nu o să se bucure de grotesc, cine înţelege faza cu Breaking Bad nu prea merge la filmul ăsta. Cine vine pentru Balenciaga, manele şi Nicuşor de la Brăila, e deranjat de "Take, Ianke și Cadîr"-ismul acestui film. Cumva îi alienezi pe toţi, dar nici nu creezi ceva memorabil.

Citește în continuare

Muzică și film

"Căsătoria" lui Bendeac este pe primul loc în box office; Câți oameni au venit la cinema

"Căsătoria", comedia scrisă și regizată de Mihai Bendeac, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc. După primul weekend în care filmul a fost difuzat în toate cinematografele din țară, pelicula a adunat în fața marilor ecrane peste 75.000 de spectatori. Un alt film românesc se plasează pe poziția a 5-a.

Publicat

pe

Bendeac în filmul "Căsătoria"
Bendeac în filmul "Căsătoria"

O comedie pentru toate vârstele, "Căsătoria" a convins 75.797 spectatori să plătească bilet la cinema, filmul având astfel încasări totale de 2.258.503 lei. Pelicula a avut premiera în cinematografele din țară pe 6 decembrie.

O producție rezultată integral din puterea creativă și din imaginația regizorului, Mihai Bendeac a avut libertatea totală de a realiza o comedie pe gustul său.

 "Alături de o formidabilă echipă, am creat această producție filmată în peliculă și marea mea bucurie ar fi să știu că cei care pășesc în sălile de cinema, copii, adolescenți, maturi, vârstnici, vor ieși de acolo fericiți. Pur și simplu fericiți. Restul nu contează ", mărturisea Mihai cu puțin timp înainte de lansarea filmului.

Pe următoarele poziții în box office se află "Moana 2" și "Niko - Beyond the Northern Lights" (Micuțul ren Niko și sania lui Moș Crăciun). "Transilvanian Ninja", o altă comedie românescă, în care joacă Puya, se află pe poziția a 5-a.

Top 5 filme în Box Office (2 - 8 decembrie)

  1. Căsătoria
  2. Moana 2 (Vaiana 2)
  3. Niko - Beyond the Northern Lights (Micuțul ren Niko și sania lui Moș Crăciun)
  4. Gladiator II (Gladiatorul II)
  5. Transilvanian Ninja

"Căsătoria" este o comedie ce spune povestea a trei prieteni: Pagubă, Arsenie și Conașu. Cei trei pornesc într-o extraordinară aventură în căutarea victimelor perfecte care să le întrețină cu mulți bani dependența de jocuri de noroc. Când totul pare a merge conform planului, lucrurile o iau razna. Povestea dezvăluie personaje excentrice, dialoguri efervescente, într-un scenariu plin de acțiune și situații comice.

Din cauza datoriilor colosale și sevrajului continuu, încolțit fiind de cămătari, cei trei elaborează un plan uluitor de complex. Acesta constă în căsătoria din pur interes cu fiica disfuncțională a unui miliardar parvenit. Vor reuși cei trei să scape de trecutul lor și să își croiască o viață paradisiacă și plină de lux? Sau, dimpotrivă, dezastrul absolut se va dezlănțui?

Pe Mihai Bendeac îl vedem în rolul lui Pagubă, Liviu Pintileasa este Conașu, iar Vlad Drăgulin este Arsenie. Din distribuţia filmului mai fac parte Gloria Găitan, Mihaela Teleoacă, Alin Florea, Lucian Ionescu, Nicole Cherry, Anca Dinicu, Ilona Brezoianu, Serghei Mizil, Andra și Loredan Groza.

VIDEO: "Căsătoria" | Official Trailer

Citește în continuare

Muzică și film

Recenzie „Moartea în Vacanță”: TikTok travel vlog parvenit din Grecia

M-am dus să văd cele mai noi filme românești „back to back”, cum ar zice americanul, adică unul după altul. E vorba despre „Moartea în Vacanță” și „Candidatul Perfect”, iar așteptările mele erau ca primul să îl depășească net pe al doilea. De fapt… a fost invers. Impresii despre „Moartea în Vacanță” aflați în articol.

Publicat

pe

Moartea in Vacanta poster
Moartea in Vacanta poster

Profitând de oferta de la Cinemarți, când biletele la film sunt doar 20 de lei, m-am dus să văd filmul „Moartea în Vacanță” pentru a vedea dacă mă poate convinge umorul lui Mircea Bravo. Văzusem deja „Mirciulică” pe Netflix, sau mai bine zis încercasem să îl văd, dar l-am abandonat rapid. Ingenuul era mai bine făcut de Vizante, Pavel Bartoș și mai nou de Nicu Banea. Sau poate nu achiesez eu suficient la ingenuul de Ardeal.

Povestea e cea a unui triunghi amoros, devenit pătrat, dacă îi putem spune așa. În centrul său se află Rodica Stănescu, femeie în vârstă, dar mereu deschisă la flirt. Costel Bojog, în rolul lui Mihăiță, este bufonul care își cumpără mereu beri și care vrea să o cucerească pe doamnă, pentru a pune mâna pe moștenire. Adrian, jucat de Mircea Bravo, este un funcționar care servește ca balans de normalitate în fața tornadei lui Mihăiță.

Apare și Maria Popovici în rolul Patriciei, care vine ca un soi de Grumpy Cat și Gică Contra la orice au de propus ceilalți doi. Aduce și niște extra energie feminină pe lângă „puțoismul” etalat de cei doi, în cel mai plin de candoare sens al cuvântului… puțoism. S-a încercat și un mic moment de răzbunare a femeilor, când Maria Popovici îl fugărește pe Costel, dar nu s-a ridicat steagul pe vreun Iwo Jima al feminismului.

Și acum problema pe care o am cu filmul: editarea e foarte dezlânată, iar unele dintre melodiile de fundal sună a cele stock, default de la softurile de editare. Au fost momente care m-au dus cu gândul la editare în CapCut. Pe de altă parte, cadrele din Grecia sunt superbe și m-au făcut să vreau să merg acolo, în Poros.

De câte ori am râs? De 3 ori, dacă e să fiu generos. Mereu la faze legate de Costel Bojog, care te tot bombardează cu glume, mai ales când cei trei sunt în mașină. Devine obositor, dar câteva din poante îi ies. A luat în tărbacă inclusiv iUmor. E și foarte expresiv și generos cu jocurile de cuvinte. Mircea Bravo e prea… închis, înțepat, de lemn. Maria Popovici și Costel au chimie excelentă, se vede că au experiența scenelor de stand-up de ceva vreme.

Problema cu filmul e că încearcă din greu să ducă absurdul la cote și mai ridicole și să provoace hohote de râs. Dacă te-ai întrebat vreodată „în câte moduri poți să o zbârcești cu un cadavru de femeie în vârstă în vamă?”, aici ai toate răspunsurile. La final de zi avem un travel vlog din Grecia, cu glume de iUmor și secvențe demne de provocări pe TikTok.

Puncte bonus dacă ești fan al trap-ului din anii 2023 și 2024 și recunoști piese, inclusiv Codrin Bradea și Bazooka. Pentru asta cred că trebuie să ai sub 25 de ani, totuși.

Concluzie:

Știți vorba aceea din corporații? „This meeting could have been an email”. Ei bine, „this movie could have been a TikTok”. Bine, hai 5-10 TikTok-uri, care să facă senzație între adolescenții și tinerii care se uită la iUmor. Costel este cel care ține filmul legat, altfel s-ar fi dezintegrat sub greutatea propriei absurdități și a unui cringe, e drept, voit.

Citește în continuare

Trending