Mihai Bendeac: "Mi s-a propus de două ori să fiu jurat Românii au Talent" (Podcastul Acasă La Măruţă)
În aceste zile vedem tot mai multe podcasturi pe plan local care îşi încep sezoane noi, de la Micutzu la Bobonete şi de la Măruţă la Damian Drăghici. Unul dintre podcasturile cele mai controversate şi inedite este cel postat de Cătălin Măruţă pe 17 octombrie 2021. Invitat a fost Mihai Bendeac.
Episodul 1 din noul sezon "Acasă la Măruţă" îl are ca invitat pe Mihai Bendeac, care nu prea vine la podcasturi şi a promis că nu va mai veni la astfel de emisiuni online timp de 5 ani. În faţa unor sticle de vin cei doi au discutat aproape 3 ore despre viaţa amoroasă a lui Mihai Bendeac, despre rolul de jurat la iUmor, despre cartea scoasă de Mihai în 2020 şi multe altele.
Sezonul 2 al podcastului lui Cătălin Măruţă a început cu sărbătorirea a 100.000 de abonaţi. Amfitrionul a început să scoată şi zeci de copii ale cărţii lui Mihai Bendeac, semnate în mod obositor şi repetat de invitat. Până la urmă a fost o achiziţie în scop caritabil, care a mers direct la inima lui Mihai. Atunci când s-au mai dezlegat limbile de la vin şi nu numai, am aflat că juratul iUmor a semnat un contract cu Antena 1 în 2009 şi că în acest moment îl are semnat după câteva extinderi până în 2023.
Am mai aflat şi că i s-a propus să fie jurat sau prezentator la "Românii au Talent" şi în 2020 şi în 2021. Actorul a dat din casă foarte mult, de la faptul că a încercat Viagra şi cam orice pastilă de pe Pământ, până la faptul că nu a mai fost la doctor de 6 ani, dar are mare încredere în vaccin. A vorbit mult despre somnifere, fără de care nu ar putea să doarmă, dar şi prima sa experienţă cu o astfel de pastilă, care l-a făcut să adoarmă în picioare aproape.
Bendeac a mai vorbit despre "În Puii Mei", despre "Băieţi de Oraş" şi "iUmor", dar şi despre orientarea sa sexuală. Juratul iUmor se declară "nu doar heterosexual" pentru a pune capăt speculaţiilor. S-a mai vorbit despre imitaţii ale unor personaje locale, mari imitatori, colaborarea cu Şerban Pavlu şi cu Vlad Drăgulin. Am aflat şi cu surprindere că Mihai nu crede că are prieteni, în afară de câinele său brac, Happy.
Stă într-un apartament de 190.000 de euro în zona Unirii în Capitala şi se declară foarte încântat de acea zonă. Alte detalii picante şi povestiri ale unor nopţi îmbibate cu licori bahice le aflaţi direct din podcast, cu câteva tăieturi şi scoateri de nume de produse farmaceutice sau persoane publice. Sunt multe momente savuroase, în special spre final.
Recenzie "Căsătoria" lui Mihai Bendeac: shaorma lui Stanislavski, grotescul "împiedicatului"
Nimeni nu dorea mai mult decât mine ca filmul "Căsătoria", regizat de Mihai Bendeac să fie un hit. Am apreciat nu neapărat ce face Bendeac în "În Puii Mei" sau "Băieţi de Oraş", cât subtilităţile şi throwback-urile ascunse pe acolo, dincolo de suprafaţa de Nicuşor de la Brăila şi Andrei Versace. Speram să sap strat peste strat în "Căsătoria" şi să găsesc ceva spumos. În fapt, e cam ceea ce vezi în trailer, dar nu vă dau verdictul de acum.
Povestea nu e deloc bine legată. Fie sunt eu stricat de filmele de la Hollywood şi bolnav de ADHD, că simt nevoia să urmăresc mai multe sub-poveşti simultan, fie avem un storytelling ciuntit aici. Sau ciuntit la montaj... Pur şi simplu nu sunt iţe, nu avem un "arc" al personajelor. E doar o bulă de câteva zile, în care se întâmplă lucruri. Nu există planul 2, 3, 4 al poveştii.
Am văzut câteva podcasturi cu Mihai Bendeac şi mi-a lăsat impresia că de fapt protagonistul joacă într-un film (un film despre film ca superbul "Restul e Tacere"), în care preia rolul cartoforului care o vrăjeşte pe o cucoană certată cu estetica. În realitate... "What you see is what you get". Asta e povestea: un dependent de jocuri de noroc şi cei doi prieteni ai săi merg să ceară mâna unei fete de bani gata, o fată bătrână, care avea dificultăţi în a găsi mire... care să o iubească pe bune.
De aici rezulta un comic de situaţie....
Actorie
Nu îl cred pe Liviu Pintileasa ca protagonist.... deloc. Are aceeaşi problemă în a juca în comedii ca şi Iulian Postelnicu. Are o mină tragică, angulară, umbre ale arcadelor sale care îl fac bun de personaj negativ, de vampir, de zbir. M-am uitat peste filmografia sa şi recunosc că nu l-am reţinut nici măcar din filmele în care l-am văzut. Consider că Mihai Bendeac ar fi trebuit să îşi aleagă un Nicu Banea, un Vizante, chiar şi un Mircea Bravo în rolul protagonistului. Mai împiedicat şi naiv, dar poate că i-ar fi putut injecta nişte şiretenie, din care Pintileasa are din plin.
De departe cea mai bună actorie o face chiar Mihai Bendeac. Prin simplul fapt că... nu joacă. Dacă viaţa l-ar fi lovit pe Bendeac într-un mod similar ca pe personajul său, cam aşa s-ar fi purtat. De altfel asta ne şi învaţă Stanislavski, care spune următoarele "Actorul se întreabă: „Ce aș face eu dacă aș fi în această situație?” pentru a se conecta mai profund cu circumstanțele personajului."
Constantul abuz fizic pe care îl suferă Bendeac e un tribut cât casa adus filmelor lui Charlie Chaplin, Stan şi Bran, Benny Hill, poate şi Three Stooges.
Vlad Drăgulin e blocat în personajul unui Nicuşor de la Brăila, pe care îl împleteşte cu Igor-ul unui Dracula, stropind peste nişte umilință, teamă şi comportament de "gâgă". E poate cel mai naiv personaj din film.
Gloria Găitan a fost savuroasă în rolul Lidoşcăi, chit că i s-a dat un rol ingrat. Mereu când îmi scormonesc memoria să mă gândesc la "actori mari care nu ar fi trebuit umiliţi aşa", îmi amintesc de Eva Green în Penny Dreadful. Posedată de demoni, contorsionată oribil, foarte slabă, stropită cu furtun cu jet puternic şi chinuită cu exorcizări jumătate de sezon. Înţeleg să suferi pentru artă, dar chiar aşa!? Partea bună e ca nimeni nu o recunoaşte pe Gloria în costumul ei de Frankenstein, Yeti feminin, piperat cu tot ce poate avea mai neatractiv o fiinţă umană: de la respiraţie urât mirositoare, la o forţă supraomeneasca şi părţi diforme ale trupului.
Dar hei, cineva a găsit-o frumoasă... şi aici ajungem la surpriza filmului pentru mine: Lucian Ionescu aka personajul Pufulete. Cel care chiar o adoră pe Lidoşca. M-a lăsat cu gura căscată şi aproape mi-a smuls, nu o lacrimă, un mic vapor emis de ochi, deşi am văzut o comedie aici. Micul său monolog dinspre final, zis cu ochii ăia mari de Puss in Boots, ai unui om mai aproape de Quasimodo şi Nosferatu decât de un Gigi sau Mache m-a uimit.
Deşi a avut momente de răutate şi invidie şi a fost poziţionat ca un drăcuşor pus pe fapte rele, până la urmă a fost cel mai vertical, onest şi pasional personaj. Pur şi bine intenţionat, demascând răul. Şi evident, ca în viaţa reală a fost... pedepsit pentru asta.
Cinematografie/Efecte speciale
Am o problemă cu ritmul, cu pacing-ul acestui film. E foarte sacadat şi are ritm de teatru "ta-na-na na-na-na... na-na na-na-na". Nu are tranziţii destule, sărim dintr-o zonă în alta şi dintr-un moment în altul al zilei şi oraşului în mod brutal. Nu îmi e clar nici în ce perioadă istorică ne aflăm. Aş fi zis interbelic, dar văd Balenciaga în picioare. Dacă ar fi să zic pe la 1800 şi ceva, văd bulversat trăsuri cu un Sergey Mizil ca şofer cu aerul unui barbugiu downloadabil ca skin în Angry Birds.
Iluminarea e bine făcută, decorurile să zicem că sunt OK atunci când ancorăm în interbelic, dar grotescul personajelor e dus la extrem şi dincolo de el. Înţeleg să înzestrezi un personaj cu 2-3-4 trope ale avutului, ale beizadelei, ale bogatului scârbavnic. Dar nici măcar Bromania în "Candidatul Perfect" nu le avea chiar pe toate. Nu înţeleg deloc necesitatatea dinţilor metalici "de aur" ai chiaburilor, dar şi nevoia unor dinţi atât de strâmbi pentru Lidoşca.
Să zicem că înălţimea sa redutabilă o înţeleg, iar jumătate din glumele despre ea sunt pe (de) (auto)bază de putere fizică. Culmea e că nu îmi displac total costumele sale. Dar cele ale părinţilor săi... cred că nu le-ar purta nici mafioata din "Taximetrişti". Bendeac şi Drăgulin, dar şi Pintileasa îmbrăcaţi impecabil apropo, direct din recuzita UNATC circa... Caragiale.
Coloana sonoră
E o problemă şi cu editarea audio: atunci când cântă Ilona Brezoianu, volumul şi sincronizarea buzelor sale cu melodia sunt date peste cap. Unele replici se aud prea tare, altele prea încet. Trebuie să recunosc totuşi că mi s-ar părut genial, mega savuros să îl aud pe Omul cu Tourette făcându-şi micile ticuri în fundal, în vreme ce cânta la pian Lidoşca.
Pe coloana sonoră avem şi Loredana, Nicole Cherry, avem şi manele, avem şi Alex Velea parcă, mă mir că nu avem şi trap. E şi ceva romanţă, muzică de epocă, oricare ar fi epoca respectivă.
Concluzii
Momentul meu preferat din film e gluma lui Bendeac despre tabloul cu porcul. Umorul constă în evident aici, în absurd, în grotesc. Doar că se duc lucrurile la nivelul 1000, când era suficient vreo... 15. E până şi o secvenţă tip Breaking Bad, care nu ştiu pentru cine e, de ce şi prin ce metode a fost făcută. Filmul nu e nici mai bogat, nici mai sărac prin ea.
Problema lui "Căsătoria" e că încearcă prea din greu şi prea mult să fie de toate. Nu poţi să îmi dai şi Stanislavski şi manele şi Drăgulin fiind sluga perfectă, împiedicatul Chaplin al lui Bendeac, Loredana, Sergey Mizil, un Yeti feminin dizgraţios şi două arhetipuri de cocalari ultra bogaţi. Toate într-o oră şi 50 de minute. E un bombardament de personaje, arhetipuri, care odată ce se ciocnesc, parcă îngheaţă în timp şi nu ştiu să relaţioneze unul cu altul.
Consider că o re-editare a filmului, cu umblat la sunet, la continuitatea scenelor şi poate şi la grotescul familiei Lidoşcăi i-ar creşte cota puţin. Şi nu m-ar supăra nici un Extended Cut, care să insiste pe aventurile celor 3 protagonişti în lumea păcănelelor, pokerului şi a ce mai învârt ei. Iar Anca Dinicu a fost irosită pe un clişeu de chelneriţă de birt...
În dorinţa de a împăca bătrâni, copii, adolescenţi şi cam orice segment de public Bendeac nu împacă 100% pe nimeni. Cine înţelege faza cu Stanislavski nu o să se bucure de grotesc, cine înţelege faza cu Breaking Bad nu prea merge la filmul ăsta. Cine vine pentru Balenciaga, manele şi Nicuşor de la Brăila, e deranjat de "Take, Ianke și Cadîr"-ismul acestui film. Cumva îi alienezi pe toţi, dar nici nu creezi ceva memorabil.
"Căsătoria" lui Bendeac este pe primul loc în box office; Câți oameni au venit la cinema
"Căsătoria", comedia scrisă și regizată de Mihai Bendeac, a debutat pe primul loc în box office-ul românesc. După primul weekend în care filmul a fost difuzat în toate cinematografele din țară, pelicula a adunat în fața marilor ecrane peste 75.000 de spectatori. Un alt film românesc se plasează pe poziția a 5-a.
O comedie pentru toate vârstele, "Căsătoria" a convins 75.797 spectatori să plătească bilet la cinema, filmul având astfel încasări totale de 2.258.503 lei. Pelicula a avut premiera în cinematografele din țară pe 6 decembrie.
O producție rezultată integral din puterea creativă și din imaginația regizorului, Mihai Bendeac a avut libertatea totală de a realiza o comedie pe gustul său.
"Alături de o formidabilă echipă, am creat această producție filmată în peliculă și marea mea bucurie ar fi să știu că cei care pășesc în sălile de cinema, copii, adolescenți, maturi, vârstnici, vor ieși de acolo fericiți. Pur și simplu fericiți. Restul nu contează ", mărturisea Mihai cu puțin timp înainte de lansarea filmului.
Pe următoarele poziții în box office se află "Moana 2" și "Niko - Beyond the Northern Lights" (Micuțul ren Niko și sania lui Moș Crăciun). "Transilvanian Ninja", o altă comedie românescă, în care joacă Puya, se află pe poziția a 5-a.
Top 5 filme în Box Office (2 - 8 decembrie)
Căsătoria
Moana 2 (Vaiana 2)
Niko - Beyond the Northern Lights (Micuțul ren Niko și sania lui Moș Crăciun)
Gladiator II (Gladiatorul II)
Transilvanian Ninja
"Căsătoria" este o comedie ce spune povestea a trei prieteni: Pagubă, Arsenie și Conașu. Cei trei pornesc într-o extraordinară aventură în căutarea victimelor perfecte care să le întrețină cu mulți bani dependența de jocuri de noroc. Când totul pare a merge conform planului, lucrurile o iau razna. Povestea dezvăluie personaje excentrice, dialoguri efervescente, într-un scenariu plin de acțiune și situații comice.
Din cauza datoriilor colosale și sevrajului continuu, încolțit fiind de cămătari, cei trei elaborează un plan uluitor de complex. Acesta constă în căsătoria din pur interes cu fiica disfuncțională a unui miliardar parvenit. Vor reuși cei trei să scape de trecutul lor și să își croiască o viață paradisiacă și plină de lux? Sau, dimpotrivă, dezastrul absolut se va dezlănțui?
Pe Mihai Bendeac îl vedem în rolul lui Pagubă, Liviu Pintileasa este Conașu, iar Vlad Drăgulin este Arsenie. Din distribuţia filmului mai fac parte Gloria Găitan, Mihaela Teleoacă, Alin Florea, Lucian Ionescu, Nicole Cherry, Anca Dinicu, Ilona Brezoianu, Serghei Mizil, Andra și Loredan Groza.
"Căsătoria", filmul regizat de Bendeac, a primit un trailer - VIDEO
Prima doză de umor din pelicula "Căsătoria" ajunge la public sub forma unui trailer amplu, de două minute și jumătate. Comedia scrisă și regizată de Mihai Bendeac va avea premiera în cinematografe pe 6 decembrie.
"Căsătoria" este o comedie ce spune povestea a trei prieteni: Pagubă, Arsenie și Conașu. Cei trei pornesc într-o extraordinară aventură în căutarea victimelor perfecte care să le întrețină cu mulți bani dependența de jocuri de noroc. Când totul pare a merge conform planului, lucrurile o iau razna.
Pe Mihai Bendeac îl vom vedea în rolul lui Pagubă, Liviu Pintileasa va fi Conașu, iar Vlad Drăgulin Arsenie. Din distribuţia filmului mai fac parte Gloria Găitan, Mihaela Teleoacă, Alin Florea, Lucian Ionescu, Nicole Cherry, Anca Dinicu, Ilona Brezoianu, Serghei Mizil, Andra și Loredan Groza.
"Viața, prieteni dragi, nu e despre a fi pe val, ci despre a face valuri", spune Conașul în primul trailer al peliculei "Căsătoria", creionând astfel trăsăturile de caracter ale personajului.
În trailer-ul de două minute și jumătate al filmului facem cunoștință și cu Pagubă și Arsenie, dar și cu alte personaje, interpretate de nume cunoscute precum Serghei Mizil, Nicole Cherry, Andra și Loredana Groza.
VIDEO: "Căsătoria" - Trailer Oficial
Înainte de premiera filmului, programată pe 6 decembrie, Mihai Bendeac a transmis publicului viziunea sa cu privire la acest proiect.
"Eu cred că un film poate fi judecat abia după câteva zeci de ani. Cele cu adevărat bune sunt urmărite peste generații și mi-aș dori să fie cazul. Am încercat să creez, înainte de orice, o experiență cinematografică. O comedie asumată ca atare, bine construită, cu o poveste bine spusă, cu un dram de emoție, aventură și îndeajuns de eclectică astfel încât să mă reprezinte.
Ce am aflat în ultimii 3 ani? Păi știu sigur un lucru. Cinema-ul, așa cum înțeleg eu să-l fac, implică enorm de multă muncă. Iar dacă oamenilor nu le va plăcea filmul acesta, sigur n-aș avea puterea, pe viitor, să o iau de la capăt.
Până una alta, alături de o formidabilă echipă, am creat această producție filmată în peliculă și marea mea bucurie ar fi să știu că cei care pășesc în sălile de cinema, copii, adolescenți, maturi, vârstnici, vor ieși de acolo fericiți. Restul nu contează", a scris Mihai Bendeac într-un reel publicat pe pagina sa de Facebook.