De când a fost înființat pentru prima dată emblematicul grafic muzical, pe 4 august 1958, nu a existat niciodată o melodie care să rămână în Top 10 timp de 52 de săptămâni, până acum. Interesant este faptul că "Blinding Lights" nu părea să aibă un astfel de succes când a fost prezentată publicului pentru prima dată. The Weeknd a lansat melodia pe 29 noiembrie 2019 ca al doilea single de pe albumul "After Hours". Piesa a debutat pe locul 11 în Hot 100 în prima săptămână, apoi a scăzut cu 41 de poziții până pe locul 52 în a doua săptămână.
Pentru un artist ca The Weeknd, acel lucru nu suna deloc promițător. Cu toate acestea, 12 săptămâni mai târziu, piesa a căpătat un nou suflu și a atins numărul 10 în Hot 100. Odată ce albumul "After Hours" a fost lansat pe 20 martie, piesa a devenit un adevărat hit și o senzație globală ce aparent nu poate fi oprită.
Împreună cu recordul Billboard, The Weeknd a câștigat, de asemenea, premiul IFPI Global Digital 2020 pentru "Blinding Lights", ceea ce înseamnă că a fost cel mai bine vândut single al anului în descărcări digitale și stream-uri.
Single-ul "Blinding Lights" a debutat în noiembrie 2019, la câteva zile după un alt track, "Heartless". Melodia îl găsește pe The Weeknd într-o stare constantă de haos din care poate scăpa doar când se află în prezența persoanei iubite. Melodia abordează o direcție electropop, infuzată de elemente muzicale specifice anilor '80.