Melodiile pe care artiștii vor să le promoveze vor apărea în funcțiile Spotify’s Radio și Autoplay înaintea lansării noii caracteristici, cu potențialul de a se extinde la alte moduri de ascultare personalizate disponibile pe platformă.
Noua caracteristică, denumită "Discovery Mode", a fost anunțată pe 2 noiembrie într-un comunicat de presă al companiei Spotify. Aceasta va fi testată inițial cu artiști și case de discuri din SUA, apoi lansată la nivel mondial în cazul în care funcția este considerată un succes. Ce diferențiază Discovery Mode de restul funcțiilor de redare a melodiilor pe Spotify este elementul financiar. Noua caracteristică le oferă artiștilor șansa de a promova muzica prioritară pentru ei în schimbul unei sume mai reduse de bani.
În principiu, atunci când un artist are o melodie pe care dorește să o scoată în evidență din varii motive (aniversări de piese sau albume sau melodii virale, etc), poate opta pentru modul Discovery. Cu toate acestea, Spotify nu promite că Discovery va spori automat prezența unei melodii în sesiuni de ascultare personalizate doar că, dacă o va face, artiștii vor plăti un cost mai redus pentru acele stream-uri. Spotify vede în această inițiativă o șansă ca artiștii să câștige mai mult pe o piesă care poate nu ar fi primit o expunere atât de mare fără un astfel de boost.
"În acest nou experiment, artiștii și label-urile pot identifica ce piese reprezintă o prioritate pentru ei, iar sistemul nostru va adăuga un anumit semnal algoritmului care determină sesiunile de ascultare personalizate. Acest lucru permite algoritmilor noștri să țină cont de ceea ce este important pentru artist - poate o melodie de care sunt deosebit de încântați, o aniversare a vreunui album, un moment cultural viral pe care îl trăiesc sau alți factori importanți pentru ei" - este menționat în comunicatul oficial Spotify.