Cu prilejul noii donații, Metallica a ținut să le mulțumească fanilor care au contribuit la strângerea de fonduri prin intermediul concertelor săptămânale #MetallicaMondays, precum și campaniei "Month of Giving", ce s-a desfășurat în luna mai. Trupa a menționat, de asemenea, o "donație substanțială" din partea companiei Salesforce, al cărei fondator Marc Benioff este bun prieten cu membrii trupei.
"Suntem cu adevărat copleșiți de generozitatea fanilor și a prietenilor din întreaga lume, deoarece mulți continuă să se confrunte cu probleme de neimaginat în urma pandemiei de coronavirus. Vă mulțumim pentru susținerea și amabilitatea voastră", a scris Metallica pe site-ul oficial.
Donația de 295,000 de dolari va fi distribuită către cinci organizații: 70,000 de dolari ajung la Feeding America, alți 70,000 de dolari la Direct Relief, încă 70,000 de dolari la Crew Nation, 35,000 de dolari la The USBG National Charity Foundation și 50,000 de dolari la MusiCares.
Această mișcare socială a trupei vine după alte acte de caritate. Metallica a donat 350.000 de dolari în lupta împotriva coronavirusului, 750,000 de dolari pentru salvarea pădurilor australiene afectate de incendii și 250,000 de euro pentru inițiativa Asociației Dăruiește Viață.
În altă ordine de idei, trupa a lansat recent o versiune nouă a lui "Blackened", iar Lars Ulrich a făcut aluzie la înregistrarea unui nou album, dacă mai ţine izolarea. Ultimul LP de studio Metallica este "Hardwired... to Self-Destruct" (2016), al cărui turneu de promovare a adus grupul inclusiv în ţara noastră, cu un concert la Arena Naţională în august 2019.