Carantina a adus cu sine multe efecte negative, inclusiv zdruncinarea pieței de concerte și evenimente live. În aceste condiții, multe formații și-au regândit planurile de viitor, renunțând la turnee, susținând recitaluri gratuite online și compunând, în măsura în care inspirația le oferă prilejul.
Aflat într-o discuție cu Marc Benioff, CEO-ul Salesforce, Lars Ulrich a detaliat în ce măsură a fost afectată de pandemie formația Metallica. Concertele trupei din primăvară au fost amânate sau anulate, iar festivalul Louder Than Life, unde formația era headliner, a fost și el anulat.
"Nu știu cum vor arăta datele concertelor ce vor fi reprogramate. Sper, evident, că vom putea cânta din nou și că vom putea să ne contectăm cu publicul și să-i aducem pe oameni împreună în aceste momente prin intermediul muzicii, dar știm cu toții că sunt șanse mari ca niciunul din aceste concerte să nu mai aibă loc, pentru că ideea de a aduce zeci de mii de oameni împreună la un show live nu e poate cea mai bună, în contextul sănătății și siguranței tuturor în 2020", a declarat Lars Urlich.
Lars Ulrich despre un nou album Metallica compus în izolare: "Aș spune că sunt șanse mari să se întâmple asta"
Toboșarul a amintit și de posibilitatea înregistrării unui nou album Metallica, acest scenariu depinzând de cât de mult se va prelungi perioada de carantină.
"Va fi un album Metallica înregistrat în izolare? Nu pot să vă spun, pentru că nu știu cât va dura carantina. Dar dacă eu și tu și restul lumii vom sta acasă în următoarele șase luni sau în următorul an, aș spune că sunt șanse mari să se întâmple asta", a declarat Lars.
La începutul lunii aprilie, Metallica a donat 350.000 de dolari pentru lupta împotriva COVID-19. Banii au fost distribuiți către 4 mari ONG-uri: 100.000 de dolari au ajuns la Feeding America, alți 100.000 de dolari la Direct Relief, încă 100.000 de dolari la Crew Nation și 50.000 de dolari la The USBG National Charity Foundation.
Pentru a rămâne aproape de fani, Metallica a lansat recent și seria de stream-uri "Metallica Mondays". În fiecare luni, formația urcă pe YouTube un concert celebru al trupei, pentru ca toți fanii să se poată bucura gratuit, de acasă, de energia unor live-uri memorabile.