Cei 65 de artişti şi compozitori sau producători sunt reprezentaţi de Global Records, HaHaHa Production şi Quantum Music. Aceştia au solicitat Ministerului Culturii prin scrisoare să intervină asupra impactului pe care Covid-19 îl va avea asupra industriei muzicale din România. Scrisoarea a fost trimisă pe 23 martie şi a fost deja recepţionată pozitiv, Ministrul Culturii exprimându-şi susţinerea totală pentru măsurile propuse în scrisoare. În România 80% din veniturile artiştilor sunt realizate din prestaţii artistice şi cesiunea interpretării lor live în cadrul evenimentelor şi concertelor.
Acestea nu se mai pot organiza în momentul de faţă şi nici în perioada următoare. Acest fenomen poate influenţa şi reduce creaţia autohtonă în mod dramatic, ducând la o dominaţie de către artişti străini, aidoma perioadei 1990-1999. Iată soluţia propusă de artişti şi case de discuri pentru a compensa lipsa de concerte:
Artiștii reprezentați de Global Records, HaHaHa Production și Quantum Music au solicitat Ministrului Culturii introducerea pe perioada stării de urgență a unei reglementări prin care posturile de radio și tv de pe teritoriul României să difuzeze producții muzicale care includ cel puțin contribuția unui autor român sau interpretate de un cetățean român într-o proporție de minimum 50% din totalul de muzică difuzată zilnic.
De asemenea, de a difuza muzică în limba română într-o proporție de minimum 50% din totalul de muzică difuzată zilnic, pentru susținerea culturii românești pe termen lung, ulterior perioadei de stare de urgență. Mai multe state membre ale Uniunii Europene aplică asemenea măsuri. Franța este un exemplu definitoriu în acest sens, impunând ca un procent din muzica difuzată pe radiourile și televiziunile de pe teritoriul țării să fie în limba franceză.
Muzica este unul dintre principalele mijloace de propagare a limbii naţionale, lucru demonstrat în ultimele secole în care apariţia producţiilor muzicale în limba română a permis unificarea dialectelor sale şi reliefarea particularităţilor anumitor graiuri. Aceste măsuri pot ajuta industria muzicală românească să treacă peste perioadă grea în care se afla. Iniţiative de gen au mai existat şi spre exemplu avem un post de radio care difuzează numai muzică românească, Naţional FM.
În trecut înainte de Guerilla Radio, pe frecvenţa sa funcţiona 24 Fun Radio, care a făcut la rândul său experimentul cu muzică exclusiv din România. Vedem concepte de gen de promovare a valorilor naţionale şi în alte domenii, precum obligativitatea de a folosi un anumit număr de jucători români în echipele de fotbal din Liga 1 sau obligativitatea ca supermarketurile să aibă o cotă de produse româneşti.