Un studiu publicat de RIAA (Recording Industry Association of Americas) indică faptul că vânzările de CD-uri cu muzică scad de 3 ori mai rapid decât cresc cele de viniluri. În februarie 2019 aceeaşi organizaţie anunţase că vânzările de discuri vinil reprezintă peste o treime din veniturile generate de release-urile fizice. Încă un raport de gen a apărut în această toamnă, indicând faptul că vânzările de viniluri au generat 224.1 milioane de dolari şi 8.6 milioane de unităţi vândute în prima jumătate a lui 2019.
Între timp CD-urile au avut vânzări de 18.6 milioane de unităţi şi venituri de 247.9 milioane de dolari. În ciuda acestor cifre, tot streaming-ul este forţa dominantă a industriei muzicale, iar serviciile de streaming au generat 62% din veniturile acestei industrii. Evenimente ca Record Store Day devin tot mai populare şi interviurile cu artiştii de tip "What's in Your Bag" de la Amoeba Store contribuie la popularizarea discurilor old school.
Multă lume asociază vinilul cu un sunet cald şi cu o experienţă acustică mai apropiată de cea din studio, când artistul a înregistrat piesa. Grupurile rock clasice sunt cele care au cel mai mult de câştigat din popularitatea vinilului. Spre exemplu The Beatles au vândut peste 300.000 de discuri în 2018. Alţi artişti care au trecut peste pragul de 100.000 sunt David Bowie, Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen şi Jimi Hendrix.
În ciuda popularităţii crescânde, vânzările de viniluri reprezintă totuşi doar 4% din veniturile totale ale industriei muzicale. Saltul de popularite al acestui tip de disc aduce şi o creştere a preţurilor. Conform datelor colectate de eBay, un vinil nou costă în medie 4.80 dolari în 2007, iar în 2017 era deja 28.40 dolari. Audiofilii şi cei care doresc o redare cât mai fidelă a muzicii consideră totuşi că acea "căldură" a sunetului de pe vinil e cea care îi atrage.
Vinilurile sunt realizate cu echipament vintage şi au un sunet echilibrat, old school. Digital-ul este predispus uneori la eşec şi depinde de urechea unui inginer de sunet şi multiplele preseturi aplicate. Vinilul mai are şi factorul cool, prin întregul ritual al cumpărării sale, ambalajul cool şi momentul când pui discul pe pickup. Sunt şanse să vedem şi casetele revenind, tot mai multe formaţii rock şi grupuri rap lansându-şi piesele şi în acest format. Ideea de "mixtape" începe de asemenea să revină tot mai des.