Ediția Mastering The Music Business din 2019 va aduce numeroși speakeri români și internaționali, din industria muzicală și din industriile adiacente, care vor prezenta idei și tehnologii noi, dar și povești de succes, celor peste 300 de participanți așteptați.
Pe lângă cele două zile de conferință, a treia zi va fi dedicată workshop-urilor, în care vor fi discutate teme de interes pentru orice profesionist din industrie.
Printre subiectele ediției de anul acesta se numără teme noi legate de exportul muzical pentru independenți, necesitatea asocierii, fonduri europene din ce în ce mai consistente dedicate culturii, dar și subiecte actuale precum distribuția digitală, PR-ul online etc . Nu vor fi ocolite nici poveștile de succes din industria indie, festivaluri, conținutul muzical de la radio, jurnalismul muzical, exemplele de bune practici și multe altele.
Producători ai industriei muzicale globale vor veni la București
Timp de 3 zile, Bucureștiul va deveni, prin intermediul MMB, un punct de întâlnire în care artiști din toate genurile muzicale vor avea ocazia să se cunoască și să stea de vorba cu profesioniști locali și internaționali de succes, dar și cu alți artiști din toate colțurile lumii.
Producători ai industriei muzicale globale și bookeri ai unor festivaluri de succes la nivel european, vor veni la București pentru a întâlni și asculta 30 de trupe debutante românești și internaționale care doresc să-și prezinte noile show-uri live trupe nîn fața unui auditoriu specializat, în cadrul MMB Showcase Festival. Sesiunea de showcase-uri live va avea loc în Club Fratelli, în serile de 20 și 21 martie.
”Ne dorim ca Mastering the Music Business să devină un km 0 al industriei muzicale din România și un spațiu profesional unde se pot dezbate subiecte și tendințe din domeniul muzical global, al industriei culturale și inovației muzicale.
Totodată, sesiunea de showcase-uri live este o oportunitate pentru artiștii debutanți care își pot contura prezența pe scena muzicală românească și pot performa în fața unui public format din consumatori de festivaluri și muzică bună, dar și profesioniști ai domeniului de pe plan local și european, ceea ce le poate aduce viitoare colaborări. Nu în ultimul rând, ne dorim ca prin MMB să creăm și să dezvoltăm o comunitate internațională dinamică și extinsă de profesioniști și antreprenori independenți din industria muzicală, care să pună în discuție subiectele importante ale industriei și să aducă soluții universal valabile problemelor cu care se confruntă industria independentă”, a declarat Anca Lupeș, fondator Mastering the Music Business.
Acces la conferință, showcase-uri și workshop-uri:
- Taxa de acces la conferință este de 175 lei (până la 15 ianuarie, inclusiv, după care biletul va costa 265 lei) și include participarea la conferință în zilele de 20 și 21 martie, acces la showcase-urile din serile de 20 si 22 martie, dar și coffee & lunch break.
- Biletele pentru conferință se pot achiziționa online, iar biletele pentru ziua de workshop-uri (22 martie) vor fi puse în vânzare la o dată ulterioară.
Mastering the Music Business Conference & Showcase Festival există din 2016 și este organizată de Asociația RAW Music. În cele 3 ediții desfășurate până în prezent, au participat peste 150 de speakeri din România și din Europa.
La ediția din 2018, au participat producători reputați, precum Matt Lawrence, James Lewis și Herman van der Veen. De la ei am aflat cum ia naștere o piesă.
Tot la ediția MMB din 2018, am aflat cum ajung piesele pe radio și de ce nu funcționează festivalurile în București, și am ascultat povești de succes, relatate de Golan şi JazzyBIT și Doru Trăscău (The Mono Jacks).