Noile ceasuri vor avea cadrane cu fundaluri bazate pe artworkul celor mai celebre albume ale formaţiei. Vor include artwork faimos, dar şi câte o copertă de album care a făcut istorie. Produsele se vor găsi în magazinele Nixon şi cele partenere începând cu data de 5 noiembrie. 8 ceasuri standard se afla pe listă, împreună cu o ediţie limitată, preţurile fiind între 125 şi 750 de ddolari.
Imaginile sunt preluate din artwork-ul oficial al albumelor Metallica "Kill 'Em All", "Ride the Lightning", "Master of Puppets", "...And Justice for All", "The Black Album" and "Hardwired...To Self-Destruct". Există şi un design special de purtabil "Damage Inc" Pushead şi o variantă "Seek and Destroy" cu o chitară Flying V reprezentată.
Cât despre ediţia limitată, este o raritate marca "Sanitarium", cu un cadran de 51 mm uşor de citit şi un design tip "bară de închisoare". Are şi indicator special pentru flux şi reflux şi va fi disponibil exclusiv pentru cei din programul Legacy Member pentru câteva zile. Există şi o limită de achiziţie la acest produs, de unul per client. Majoritatea acestor ceasuri sunt pe bază de quartz, au mecanisme japoneze Miyota şi rezistă la apă până la 100 metri adâncime.
Nixon este o companie care a pornit la drum în anii '90 în sudul Californiei, făcând un business din ceasurile custom. A colaborat cu multipli sportivi, printre care şi Tony Hawk, John John Florence, Leila Hurst şi mulţi alţii. În plus a realizat şi produse pentru Disney, Star Wars şi alte francize uriaşe.
Prima colaborare cu Metallica a fost în 2010 şi aşa au luat naştere o serie de ceasuri ce aveau curele fabricate din curele vechi de chitară şi jachete de piele ale unor fani Metallica. Precomenzile sunt deja acceptate pe Metallica.com, iar trupa a promis că va mai lansa şi alte modele în 2019 împreună cu Nixon.