"Bad Witch" este la graniţa dintre EP şi LP şi un lucru ştim sigur despre acest release: e foarte nervos şi plin de angoasă. Finisajele de studio mereu impecabile ale lui Reznor au fost lăsate în urmă în favoarea unui sunet dur, muşcător şi plin de sample-uri industriale cu iz modern.
Spectrul lui David Bowie şi al furiei domina această colecţie de piese. "Bad Witch" îşi trage seva din noise, din industrial, puţin şi din EDM şi până şi jazz-ul şi-a găsit un loc aici. În multe moduri aminteşte de "Black Star", ultimul album al lui David Bowie. Nine Inch Nails începea aceasta trilogie în 2016, cu EP-ul "Not The Actual Events", iar în 2017 lansa "Add Violence", partea a doua.
Reznor încheie această etapă a trupei cu partea a treia, "Bad Witch" şi o face în mare stil. Omul care i-a cultivat talentul lui Marilyn Manson ne bântuie minţile şi urechile ca în "Closer" şi uneori cu accente ale vremurilor bune NIN, ca atunci când apăreau "Heresy" sau "Ruiner".
Sunt momente când piesele noi sună ca şi cum cineva ar mixa unele dintre primele albume ale trupei la o petrecere modernă din New York şi ar adăuga sample-uri extra şi ar scoate din elementele de metal. Cireaşa de pe tort este piesa "Play the God Damned Part", în care îl auzim pe Trent cântând la saxofon. Conexiunea dintre Bowie şi Reznor în zona jazz-ului nu este o coincidenţă, pentru că Trent a cântat porţiunea de saxofon în cadrul turneului lui Bowie din anii '90, pe piesa "Subterarranean" în special.
Şi pentru că aceasta este o creaţie a unui geniu vizionar şi deseori neînţeles, noul album se încheie cu o porţiune ambientală de 2 minute, care aminteşte mai mult de proiectul How to Destroy Angels.
"Bad Witch" este disponibil sub formă de vinil de 180 de grame, fişiere digitale high resolution şi multiple bundle-uri. Nine Inch Nails tocmai a încheiat o serie de concerte în Las Vegas şi se pregăteşte pentru festivalurile europene ale verii. La toamnă revine în SUA Pentru "Cold and Black and Infinite 2018 Tour".