În 2015 a lansat un LP denumit Hotel Allan, fără a fi semnat la nicio casă mare de discuri și a atras de îndată atenția publicului, având numeroase ascultări și descărcări prin intermediul rețelelor de streaming.
Acesta rămâne o prezență enigmatică pe rețelele de socializare, nu dă niciodată interviuri și nu există deloc informații despre viața lui personală. Allan nu este interest de faimă și de strălucirea pe care ți-o aduce celebritatea, dorindu-și să rămână în umbră, iar piesele lui îi spun povestea.
Într-un singur interviu exclusiv, Rayman declara următoarele:
“Îmi place ca lucrurile să fie interpretate de către oamenii care mă ascultă. Nu vreau să fiu în atenția publicului. Lucrurile astea mă sperie foarte tare. Nu am mindset-ul unui model sau ceva de genul ăsta. Eu doar încerc să îmi fac treaba. Și am o echipă minunată în spate care mă ajută să îmi prezint viziunea.”
În copilărie era foarte timid și înainte să devină artist lucra în construcții, muzica fiind doar un hobby. Acesta recunoaște că îi este greu să mențină un echilibru între viața profesională și cea personală: această luptă internă continuă este descrisă de multe ori și în versurile pieselor lui.
“Este vorba despre echilibru – iubirea este moarte. Am inima deschisă întotdeauna. Dacă mă îndrăgostesc de ceva sau de cineva, mă arunc cu capul înainte. Dar în același timp, muzica este este moartea iubirii pentru că nu reușesc să găsesc echilibrul între cele două. Trebuie să mă concentrez pe un singur lucru. În acest moment este muzica. Ce este periculos în asta este că atunci când apare o femeie în viața mea și mă îndrăgostesc, se duce naibii muzica. Pentru că m-aș muta în Alaska și m-aș face pescar dacă asta ar fi ceea ce își dorește.” a spus artistul.
Cel mai recent album, Roadhouse 01 se vrea a fi o experiență cinematografică, artistul realizând vizualuri pentru fiecare single. Allan Rayman este influențat de filmele și de serialele pe care le urmărește, fiind pasionat de modul în care sunt construite personajele și de scenariu. De asemenea, artistul a lucrat la noul album un an întreg, declarând următoarele:
“Am terminat destul de repede piesele. Totul se schimbă pentru mine, ca artist – nu știam ce voiam să fac exact sau cum urma să sune muzica mea. Și apoi mi-am găsit drumul, locul și am prins încredere în viziunea mea.”
În ceea ce privește partea vizuală a albumului, Rayman a lucrat cu directorul de creație Ben Swantek, cunoscut pentru colaborările anterioare cu The Weeknd pentru coverurile de la House of Balloons, Thursday și Echoes of Silence. Aceștia și-au dorit să realizeze o imagine vizuală în ton cu melodiile de pe album, ce au un sound grunge, întunecat și misterios.
Una dintre cele mai apreciate piese este “Repeat”, în colaborare cu Jessie Reyez, artista fiind tot din Toronto, cu care împărtășește aceleași opinii muzicale.
“Timbrul ei vocal m-a impresionat. Este una dintre cele mai autentice femei din industria muzicală. Ne-am înțeles foarte bine, iar vocile noastre s-au completat perfect. Are același mod de gândire ca și mine: e bine să fii vulnerabil și rămâi în acea stare.”
Sound-ul artistului este unul plin de melancolie, cu ritmuri de rock, blues, funk și soul, conturând un personaj enigmatic ce surprinde în versurile sale cele mai intime povești ale sufletului. Drumul lui este cu siguranță abia la început, iar talentul lui va fi apreciat la nivel internațional.