„CLUBUL ARTIȘTILOR ȘI AL MANAGERILOR - Cum să-ți lansezi trupa la nivel european? Rețeaua internațională a târgurilor muzicale”
Sâmbătă, 29 iulie, de la ora 16.00, în cadrul conferinței „CLUBUL ARTIȘTILOR ȘI AL MANAGERILOR - Cum să-ți lansezi trupa la nivel european? Rețeaua internațională a târgurilor muzicale”, va fi explicat sistemul internațional de târguri culturale și alte soluții contemporane pentru poziționarea trupelor și a artiștilor pe piețele internaționale, în cadrul East European Music Conference, de unii dintre cei mai experimentați dintre agenții de top ai Europei.
Participanți la conferință:
- Ruud Berends, co-propriatar și co-fondator al faimosului International Festival Forum - iff.rocks (Londra, Marea Britanie), consultant al agenției Buma Cultuur – programul guvernamental olandez pentru țările mai nou intrate în rețelele internaționale care încurajează și sprijină exportul cultural. Ruud, consultant pentru Eurosonic Noorderslag, una dintre rețele internaționale prestigioase de marketing în industria muzicală, a lucrat de-a lungul celor peste 30 de ani de carieră cu trupe importante, de la Nirvana, la Soundgarden.
- Grimur Atlason este manager general al festivalului Icelandic Airwaves - icelandairwaves.is, de la Reykjavik. Peste 200 de trupe sunt programate, la fiecare ediție, de-a lungul celor cinci zile de festival, cifră la care se adaugă cele peste 600 de concerte care au loc pe așa numitele platforme neoficiale Iceland Airwaves. Printre foarte mulți alții, Grimur a lucrat cu Bjork, Flaming Lips sau Caribou.
- Helen Sildna, fost agent internațional pentru cea mai importantă agenție baltică, BDG, și-a înființat propria companie, Musiccase, prin care a organizat concerte ale marilor artiști internaționali în Estonia. Decorată în Finlanda și Estonia pentru servicii culturale de excelență, Helen este fondatorul și proprietarul Tallinn Music Week - tmw.ee, un eveniment care pornea în 2009 ca o conferință internațională, găzduind și un târg de spectacole și care s-a dezvoltat, devenind un eveniment complex, ce include și arta, tehnologie sau gastronomie.
- Manfred Tari, are 30 de ani de experiență la vârf în industria muzicală, inclusiv în jurnalismul de înalt standard, fiind corespondent pentru diverse publicații de prestigiu ale breslei, precum Musikmarkt, IQ-Magazine, Music & Copyright sau VIP News. Din 2004 și până acum, Manfred a stabilit agenda Popkomm, iar din 2009 a preluat această misiune și pentru Reeperbahn Festival - reeperbahnfestival.com, din Hamburg.
Moderatorul conferinței va fi Alin Dincă, DJ în echipa Rock FM încă de la înființarea postului, membru fondator și solist al formației Trooper, autor a două volume de poezie și realizator de emisiuni radio de mai bine de 15 ani.
TUDOR CHIRILĂ: “Toate țările europene au un birou de export de talente”
Tudor Chirilă și trupa Vama, alături de proiectul The Deep Sound of Maramureș, se numără printre artiștii români care se alătură programului East European Music Conference. Prezentat la Paris, Haga sau Bruxelles, The Deep Sound of Maramureș, un proiect care integrează în structuri artistice contemporane un concept de cercetare antropologică din aria acustică tradițională, va fi unul dintre spectacolele prezentate în cadrul mini-seriei Showcase Festival incluse anul acesta în programul East European Music Conference.
Interesați de modalități și oportunități contemporane de dezvoltare, Tudor Chirilă și trupa Vama vor fi reprezentați la East European Music Conference.
“Până nu demult, am crezut că destinul unui artist de anvergură internațională se bazează pe muzică, noroc și – de dată mai recentă – exploatarea social media. Și nu-mi explicam de ce, cu puține excepții, artiști români din genuri diferite, cu repertoriu în engleză la standarde europene, nu reușeau să facă pasul către reprezentarea afară. Apoi am înțeles că aproape toate țările europene (mai puțin România) au un birou de export care sprijină artiștii locali în încercarea de a se promova în teritorii străine (Don’t Panic, We’re from Poland, Iceland Music Export, Hungarian Oncoming Tunes și altele asemenea). Pentru că e nevoie de sprijin, atât la nivel de know how, cât și din punct de vedere financiar, și mai ales de unitate în comunicare. Să comunici o breaslă și muzica ei, nu cazuri particulare. Există multe modalități de promovare, dar fie nu le știm, fie sunt greu de accesat. EEMC mi se pare o oportunitate excelentă pentru artiștii români de a înțelege cum funcționează lucrurile afară, cum pot aplica la diverse showcase-uri și festivaluri, cum pot organiza un turneu în afara țării. Noi, Vama, încă ne gândim cum să facem să fim și la concerte programate de ceva vreme la mare, și la Sibiu, în același timp” – Tudor Chirilă, trupa Vama.
Prețuri bilete:
- Biletele costă 190, 210 sau 240 de lei, în funcție de momentul achiziției.
- Biletele permit accesul la ambele zile de eveniment și sunt valabile pentru întreaga serie de seminarii și conferințe incluse în program.
Prima întâlnire în România a reprezentanților de top ai industriei muzicale europene este organizată de ARTmania, cu sprijinul Consiliului Local și al Primăriei din Sibiu.