Prima ediţie a Mastering The Music Business (MMB) a avut loc în luna februarie 2016. Pentru prima dată în România, muzicieni, profesionişti din industria muzicală şi din industriile adiacente s-au adunat sub acelaşi acoperiş pentru a dezbate teme de interes comun. Conferinţa a avut în jur de 100 de participanţi înregistraţi, 3 speakeri internaţionali şi 12 speakeri români printre care s-au numărat atât artişti (Tataee/BUG Mafia şi Cornel Ilie/Vunk), jurişti, manageri artistici, specialişti în gestionarea drepturilor de autor şi conexe, distribuţie online, radio, branding şi PR, cât şi profesionişti în marketing şi advertising.
În paralel cu această conferinţă, un maraton de 16 ore de interviuri cu speakeri, participanţi, bloggeri şi alţi membri ai industriei muzicale a avut loc sub titulatura Chivas Sound of Business şi a putut fi urmărit live pe internet. Interviurile pot fi încă vizionate aici.
Ca urmare, a doua ediţie MMB se va desfăşura la Bucureşti în perioada 10 – 11 iulie şi va fi organizată în colaborare cu şi în incinta CULTURADATA – Institutul Naţional Pentru Cercetare şi Formare Culturală.
Ediţia de anul acesta va continua să prezinte şi să dezbată teme de interes pentru muzicienii independenţi – de la modalităţi extinse de monetizare a muzicii la marketing online, strategii de management şi promovare. Muzicieni independenţi care au atins succesul, din toată plaja de stiluri muzicale, vor fi prezenţi şi îşi vor împărtăşi experienţele. Alături de aceştia, specialişti din industria muzicală locală şi internaţională vor aduce în faţa publicului informaţii actuale despre tehnologii noi şi tendinţe.
Noutăți la Mastering the Music Business
Ediţia din acest an a conferinţei aduce şi o serie de noutăţi: participanţilor li se vor oferi numeroase oportunităţi de a cunoaşte şi de a relaţiona cu profesionişti din industria muzicală românească şi nu numai, atât prin intermediul unor sesiuni de mentorship, cât şi prin acţiuni organizate de networking.
O întreagă gamă de workshop-uri vor fi organizate pe teme variate: cum să îţi autoproduci un album muzical, cum să-ţi gestionezi prezenţa în social media, cum să-ţi propui muzica la radio, ce surse de monetizare online există, cum să-ţi construieşti un plan de marketing, blogging pentru artişti şi multe altele.
Speakeri și susținători de workshop-uri
Între primele nume care şi-au confirmat prezenţa pe lista de speakeri şi susţinători de workshop-uri se numără artiştii Nicu Alifantis, Damian Drăghici, Dan Byron, Alexandra Uşurelu, Bobby Stoica, Florin Grozea, Marius Matache. MC-ul conferinţei va fi Dan Fintescu.
Discursul din deschiderea conferinţei va fi susţinut de Smiley, unul dintre cei mai iubiţi artişti români ai tuturor timpurilor, antreprenor şi muzician independent, fondator al Ha Ha Ha Production.
Fiecare dintre cele două zile de conferinţă se va încheia cu showcase-uri ale unor trupe româneşti şi internaţionale. Acestea vor avea ocazia să se prezinte în faţă unui auditoriu format din profesionişti ai industriei muzicale din România şi nu numai. Mai multe despre procedura de înscriere şi acceptare a cererilor pentru showcase-uri, cât şi pentru modalitatea de desfăşurare – în curând.
Odată cu cea de-a două ediţie, Mastering The Music Business se poziţionează ca un eveniment profesional al muzicienilor independenţi al cărui obiectiv principal este să vină în sprijinul acestora cu informaţii utile şi necesare în dezvoltarea carierelor proprii. Un obiectiv secundar, însă la fel de semnificativ, este să creeze o comunitate cât mai mare şi mai puternică a profesioniştilor şi a antreprenorilor independenţi din industria muzicală – fie că sunt artişti sau nu – şi să pună în discuţie ultimele trenduri, tehnologii, modalităţi de promovare şi monetizare a muzicii.
Preț bilete la Mastering the Music Business (MMB):
- 55 de euro (până pe 15 iunie)
- 75 de euro (16 iunie - 9 iulie)
- 99 euro (în zilele conferinţei)