Dacă v-ați întrebat vreodată de ce hiturile de pe posturile de radio se repetă obsesiv, statistica realizată de Next Big Sound ar putea să vă răspundă la această curiozitate. Playlistul multor posturi de radio se limitează la piesele lansate de artiștii mainstream. Dacă însumăm vârfurile tuturor genurilor muzicale, nu vom depăși însă 0.9% din întreaga piață a tinerelor talente.
Conform companiei NBS, care a folosit ca reper activitatea de pe rețelele de socializare, artiștii pot fi grupați în 5 categorii: nedescoperiți, în dezvoltare, de mijloc, mainstream și mega (unde intră artiști precum Lady Gaga, Rihanna, Eminem). Considerând că în zilele noastre majoritatea artiștilor nu sunt străini de promovarea pe online, NBS a urmărit pe Facebook, Twitter, YouTube și Vevo evoluția artiștilor aflați la început de drum. Pentru gruparea artiștilor în categorii, s-a ținut cont și de eventualele contracte semnate, aparițiile pe TV și poziția în topurile Billboard. Precizăm că baza de date a Next Big Sound este una impresionantă, în 2009 având sub lupă peste 486.000 de trupe.
Pornind de la această clasificare, s-a urmărit mai departe cât de intensă este activitatea online a artiștilor din fiecare categorie în parte. S-a constatat că eficiența promovării pe online este direct proporțională cu popularitatea artiștilor.
Aflăm astfel că 80% dintre artiști primesc mai puțin de un like pe zi. Pe de altă parte, artiștii din categoria mega și mainstream însumează 87.3% din totalul like-urilor de pe Facebook. Nici pe Twitter nu stau rău, ajungând la 88.4% din totalul celor care aleg să urmărească un artist, (așa-zișii followers).
Cu YouTube-ul și Vevo-ul lucrurile stau diferit. Artiștii mici se descurcă ceva mai bine pe aceste platforme, însumând 9.7% din totalul vizualizărilor tuturor clipurilor centralizate.
Conform NBS, Lorde a trecut din categoria artiștilor nedescoperiți direct în cea mainstream. Detalii despre tânăra artistă puteți afla din articolul de la JOINewArtist.