Într-un studiu realizat recent de cercetători ai London School of Economics se arată că pirateria din industria muzicală nu înclină atât de mult balanța în contextul înregistrării profitului. Analizând indici precum vânzările de albume în format fizic, vânzările de discuri în format digital și vânzările de bilete la concerte și festivaluri s-a ajuns la concluzia că anumite scăderi de procente au fost compensate de alte creșteri substanțiale.
Pentru studiul publicat de The Washington Post s-au luat în considerare indicii menționați mai sus pe o perioadă de 15 ani, cifrele raportându-se la perioada 1998 - 2011. Statisticile arată faptul că deși începând cu 2004 vânzările de albume în format fizic au scăzut drastic, biletele la concerte au început să genereze un profit vizibil. Astfel, dacă în 1998 suma obținută din vânzările de bilete ajungea la 10 miliarde de dolari, în 2011 câștigurile se ridicau la 25 de miliarde de dolari. Corelate cu o creștere ceva mai mică, dar sesizabilă, a vânzărilor de discuri în format digital, aceste sume pot asigura un trai decent chiar și pentru un artist "compromis de piraterie".
În contextul vânzărilor pe segmentul digital, servicii precum Spotify sau Deezer se bucură de o mare popularitate, reprezentând 10% din câștigul digital din întreaga lume. Segmentul este, însă, dominat în continuare de iTunes, care aduce 70% din veniturile totale.
De asemenea, la nivel mondial, vânzările muzicale au înregistrat prima creștere din ultimii 14 ani. Conform cifrelor anunțate pentru 2012 de către IFPI (organizație internațională ce reprezintă interesele industriei muzicale), vânzările muzicale au crescut la nivel mondial cu 0,3 %. Dacă vânzările vor continua ascensiunea și în următorii ani, este posibil ca vânzările digitale să înlocuiască vânzările de CD-uri cu succes, în ciuda pirateriei.
Cel mai popular artist pe segmentul digital este Adele, albumul "21" înregistrând vânzări de 8,3 milioane de exemplare.