Rețeta aparițiilor controversate pare să funcționeze pentru Miley Cyrus. După videoclipul piesei "We Can’t Stop", în care artista apare în ipostaze indecente alături de ursuleți de pluș, și prestația de la MTV VMA, criticată în presă din cauza mișcărilor de dans ce aveau conotații sexuale, Miley a ales să se dezbrace în noul său clip, "Wrecking Ball".
Expunerea sa constantă în atenția presei a dat, însă, roade, artista ajungând săptămâna aceasta pe primul loc în topul Billboard Hot 100. "Wrecking Ball" a surclasat piesa "Roar" a lui Katy Perry, performanța fiind susținută de 447 de mii de descărcări pe internet, două recorduri VEVO și difuzare constantă pe posturile de radio.
La o zi de la lansarea videoclipului "Wrecking Ball", Miley Cyrus. a strâns 19.3 milioane de vizionări, declasând trupa One Direction, care avea în palmares 12.3 milioane de vizualizări ale clipului "Best Song Ever", cumulate în același interval de timp. Recordul stabilit de Miley Cyrus nu este primul de acest fel. Același parcurs a fost urmat și de clipul precedent al artistei, "We Can’t Stop", care a obținut 10.7 milioane de vizionări, trecând pe primul loc în topul VEVO, înaintea lui Justin Bieber.
Deși mulți susțin că singurul motiv pentru care "Wrecking Ball" a primit atât de multă atenție este nuditatea, artista în vârstă de 20 de ani spune că videoclipul are mult mai multe de oferit și că mesajul piesei nu se reduce la faptul că apare dezbrăcată.
"Dacă oamenii ar trece peste elementele de nuditate și s-ar uita cu atenție ar putea observa că felul în care interpretez piesa transmite ideea de durere și distrugere interioară. Oricine cred a trecut printr-un astfel de moment, așa încât se poate identifica cu mesajul piesei."
De asemenea, Miley Cyrus mărturisește că i-a fost mult mai greu să filmeze acest clip, comparativ cu cele anterioare, deoarece a dorit să transmită ideea de vulnerabilitate. Artista pop își invită fanii să vadă dincolo de nuditate și să-și folosească imaginația pentru a înțelege substraturile clipului.