Tot mai mulți artiști se implică și sărbătoresc Record Store Day, eveniment care celebrează în fiecare an arta muzicii, iar trupa britanică Coldplay nu face excepție de la regulă. Pe 20 aprilie se va lansa un album cu benzi desenate care ne dezvăluie ce anume i-a inspirat pe britanici atunci când au compus albumul conceptual "Mylo Xyloto".
Fanii vor mai avea o surpriză când vor cumpăra albumul cu benzi desenate și vor primi un disc de vinil care conține două piese ale formaţiei - "Hurts Like Heaven" şi "Us Against The World". O serie de pasaje din acest album au fost deja publicate de Bongo Comics Group, editura lui Matt Groening, creatorul serialului "Familia Simpson", și sunt disponibile pe site-ul trupei. Cartea de benzi desenate a fost scrisă de către trupă în colaborare cu câștigătorul premiului Oscar, Mark Osborne (Kung Fu Panda, The SpongeBob SquarePants).
Ascultătorii postului de radio BBC Radio 2 au votat cel de-al doilea album Coldplay, “A Rush of Blood to the Head“, ca fiind discul lor favorit din toate timpurile. Pe locul doi se clasează Kean cu “Hopes and Fears” iar locul trei este ocupat de Duran Duran cu al sau “Rio“. Coldplay a surclasat nume ca Pink Floyd, U2, Queen, The Rolling Stones sau The Beatles.
Coldplay a lansat “A Rush of Blood to the Head” în luna august 2002 și a primit din partea The British Phonographic Industry nouă discuri de platină pentru vânzări ce au depășit 2.7 milioane de unități doar pe teritorul britanic. La nivel global discul a înregistrat peste 15 milioane de discuri. În 2003 trupa a câștigat premiul Grammy la categoria Best Alternative Album (cel mai bun album de rock alternativ), iar un an mai târziu și-a adjudecat același premiu pentru Record of the Year (albumului anului) și piesa “Clocks“.
Coldplay - "Hurts Like Heaven"
Recent solistul trupei Coldplay, Chris Martin, a anunțat că se implică din nou într-o acțiune caritabilă. De această dată artistul renunța la chitara la care a cântat în cadrul concertului mondial din 2012 pentru a strânge fonduri ce vor ajuta victimele uraganului Sandy. Instrumentul personalizat a fost pus la licitație pe site-ul charitybuzz.com și se așteaptă să strângă aproximativ 15.000 de dolari. Banii strânși vor merge la 2 organizații non-profit, Mayor’s Fund to Advance New York City și Hurricane Sandy New Jersey Relief Fund, care își dedică activitatea în ajutarea celor care au fost loviți de uraganul Sandy, anul trecut în octombrie.