Ascultătorii postului de radio BBC Radio 2 au votat cel de-al doilea album Coldplay, "A Rush of Blood to the Head", ca fiind discul lor favorit din toate timpurile. Pe locul doi se clasează Kean cu "Hopes and Fears" iar locul trei este ocupat de Duran Duran cu al sau "Rio". Coldplay a surclasat nume ca Pink Floyd, U2, Queen, The Rolling Stones sau The Beatles.
Coldplay a lansat "A Rush of Blood to the Head" în luna august 2002 și a primit din partea The British Phonographic Industry nouă discuri de platină pentru vânzări ce au depășit 2.7 milioane de unități doar pe teritorul britanic. La nivel global discul a înregistrat peste 15 milioane de discuri. În 2003 trupa a câștigat premiul Grammy la categoria Best Alternative Album (cel mai bun album de rock alternativ), iar un an mai târziu și-a adjudecat același premiu pentru Record of the Year (albumului anului) și piesa "Clocks".
Jeff Smith, directorul BBC Radio 2 a declarat:
"Topul conține de la albume lansate în anii '50, Frank Sinatra, până la artiști tineri gen Emeli Sande, tocmai pentru a acoperi o perioadă mare și genuri diferite. Muzica celor de la Coldplay sau Dido a atins coarda sensibilă a ascultătorilor astfel că Top 10 nu ne-a luat prin surprindere. Să nu uitam că pe primele poziții avem trupe clasice, The Rolling Stones sau The Beatles, a cărei prezență constantă rămâne de necontestat în toți acești ani".
Topul primelor zece locuri este următorul:
- Coldplay - "A Rush Of Blood To The Head" (2002)
- Keane - "Hopes and Fears" (2004)
- Duran Duran - "Rio" (1982)
- Pink Floyd - "The Dark Side Of The Moon" (1973)
- Dido - "No Angel" (1999)
- The Rolling Stones - "Sticky Fingers" (1971)
- The Pet Shop Boys - "Actually" (1987)
- The Beatles - "Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band" (1967)
- U2 - "The Joshua Tree" (1987)
- Queen - "A Night At The Opera" (1975)
Coldplay - "In My Place"
Recent solistul trupei Coldplay, Chris Martin, a anunțat că se implică din nou într-o acțiune caritabilă. De această dată artistul renunța la chitara la care a cântat în cadrul concertului mondial din 2012 pentru a strânge fonduri ce vor ajuta victimele uraganului Sandy. Instrumentul personalizat a fost pus la licitație pe site-ul charitybuzz.com și se așteaptă să strângă aproximativ 15.000 de dolari. Banii strânși vor merge la 2 organizații non-profit, Mayor’s Fund to Advance New York City și Hurricane Sandy New Jersey Relief Fund, care își dedică activitatea în ajutarea celor care au fost loviți de uraganul Sandy, anul trecut în octombrie.