Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Sony cere 233.000 de dolari de la un fan Beyonce acuzat de piraterie online

Securea dreptății a căpătat recent o formă nemaiîntâlnită în istoria pirateriei online. Casa de discuri Sony Music sancționează acest fenomen, devenit în timp tot mai popular, cerând daune usturătoare unui fan Beyonce pentru publicarea ilegală de conținut muzical.

Publicat

pe

Coperta albumului "4" -Beyonce
Coperta albumului "4" -Beyonce

Securea dreptății a căpătat recent o formă nemaiîntâlnită în istoria pirateriei online. Casa de discuri Sony Music sancționează acest fenomen, devenit în timp tot mai popular, cerând daune usturătoare unui fan Beyonce pentru publicarea ilegală de conținut muzical. Persoana în cauză are 47 de ani, este de origine suedeză și, conform presei internaționale, lucrează în industria muzicală. Acuzat de distribuirea ilegală pe internet a albumului "4" din repertoriul Beyonce, acestuia i se cere achitarea sumei de 233.000 de dolari, echivalentul a 178.824 de euro. Acțiunea nu este însă decât începutul unui proces mai amplu de monitorizare a activității utilizatorilor și deținătorilor de conturi pe The Pirate Bay și BitTorrent.

Coperta albumului "4" -Beyonce

Coperta albumului "4" - Beyonce

Albumul "4" al artistei americane Beyonce a ajuns pe internet pe data 8 iunie 2011, deși lansarea oficială a materialului discografic a avut loc pe data de 24 iunie. Conform cercetărilor ce s-au efectuat la scurt timp de la aflarea acestor informații, în spatele acțiunii de piraterie online se află un bărbat de 47 de ani din Gothenburg, Suedia, utilizator frecvent al site-ului Pirate Bay. Descoperirea faptului că respectivul lucrează chiar în industria muzicală a alertat casa de discuri Sony Music. Conform torrentfreak.com, Sony a luat recent decizia de a cere despăgubiri în valoare de 233 de mii de dolari, indicând daunele aduse imaginii companiei și afectarea relației de încredere dintre firmă și artiștii aflați sub contract. Suma cerută este însă greu de justificat în termeni juridici, fiind dificil de apreciat ce profit ar fi avut compania de discuri dacă albumul nu ar fi fost postat pe internet înainte de lansare.

"Acțiunile acestea (de piraterie) sunt o pacoste din perspectiva drepturilor de autor. Asta nu înseamnă însă că ar trebui să folosești astfel de metode (amenzi) doar pentru a speria oamenii", a declarat Marianne Levin, profesor de drept civil la Stockholm University.

Din perspectiva industriei muzicale, lucrurile arată puțin diferit. Muzica postată pe internet fără drepturi de autor aduce mari prejudicii caselor de discuri și implicit artiștilor, motiv pentru care intenția de a atrage un semnal de alarmă cu privire la acest fenomen pare îndreptățită. Cu atât mai mult cu cât activitatea de pe site-uri precum The Pirate Bay și BitTorrent este urmărită de ceva timp în speranța găsirii unui țap ispășitor.

Compania Sony Music a fost implicată în acțiuni de piraterie de o și mai mare gravitate. Peste 7000 de fișiere au fost descărcate ilegal de pe serverul casei de discuri, la momentul respectiv fiind vizată muzica unor artiști precum Michael Jackson, Elvis Presley și Christina Aguilera. Pentru mai multe detalii despre acest caz puteți citi un articol anterior.

Beyonce "4" - Album Preview (OFFICIAL)

Comentează

Lifestyle

Beyonce a lansat o marcă de whisky în onoarea străbunicului său

Beyonce a îmbinat creativitatea cu spiritul antreprenorial și a lansat propria marcă de whisky, intitulată "SirDavis". Despre semnificația numelui și alte detalii despre băutură găsești în articol.

Publicat

pe

Beyonce - Be Alive (Oscar 2022)
Beyonce - Be Alive (Oscar 2022) │ FOTO: captură YouTube

Beyonce a lansat "SirDavis", o marcă de whisky creată în onoarea străbunicului său. Artista a colaborat cu o renumită companie franceză din domeniul produselor de lux și cu distilatorul Dr. Bill Lumsden pentru a-și dezvolta propriul profil aromatic de whisky.

"SirDavis" are o valoare sentimentală pentru Beyonce, celebrându-l pe străbunicul ei patern, Davis Hogue, un fabricant de alcool din perioada prohibiției. Obișnuia să ascundă sticle de alcool la ferma sa pe care să le găsească apoi prietenii și familia.

Noul whisky SirDavis este descris ca o "armonie de condimente cu note sublime de fructe" și se vinde cu 89 de dolari sticla. Momentan, este disponibil doar pentru precomandă, dar va ajunge în magazinele din SUA, Londra, Paris și Tokyo, precum și în anumite aeroporturi, începând din septembrie.

La o zi după lansarea brand-ului, Beyonce a publicat pe Instagram o serie de fotografii: cu ea ținând în mână un pahar de "SirDavis" și imaginea sticlei ce încorporează silueta unui cal. Acest detaliu duce cu gândul la coperta albumelor "Renaissance" și "Cowboy Carter".

Beyonce este cea mai nouă vedeta care a intrat în industria alcoolului. Cardi B, Ciara, Luke Bryan, Blake Shelton, Nick Jonas sau Katy Perry au lansat diverse băuturi - rom, tequila, vodcă și cocktailuri virgine.

Citește în continuare

Trending