Promovarea online este esențială în promovarea unui artist, iar casele de discuri trebuie să găsească modalități cât mai ingenioase pentru a-și menține muzicienii profitabili. În același timp, fanii pricepuți la hacking dau de multe ori planurile peste cap. Acțiunile acestora sunt uneori inofensive, chiar hazlii, alteori dăunează atât artistului, cât și industriei muzicale. În ediția lunii februarie a publicației britanice NME, sunt prezentate câteva exemple de astfel de farse și informații dezvăluite înainte de datele oficiale, unele făcute neintenționat, altele dinadins.
Una dintre povești îl are ca protagonist pe Kenneth Anderson, un web designer din New York, pasionat de muzică și în special de trupa The Strokes. Într-o zi, acesta a fost curios să cerceteze structura site-ului oficial al formației, pentru a vedea cum este gândită. Anderson a înotat adânc în HTLM-ul site-ului și a descoperit un link ascuns care l-a trimis pe o poză cu albumul "Comedown Machine", noul disc al grupulul ce va fi lansat în martie, înainte să fie anunțat oficial. Acesta nu a rezistat tentației și a postat imaginea pe site-ul Reddit, iar în scurt timp a fost preluată de toate publicațiile. În consecință, cele 2 case de discuri de care aparțin grupul, Rough Trade și RCA, au fost obligate să confirme titlul și artwork-ul materialului. Ulterior, Anderson a mărturisit că s-a simțit un pic vinovat pentru că a stricat planurile de promovare și că nu a avut nicio intenție malițioasă. Acesta a mai declarat că nu și-a dat seama ce descoperise de fapt.
Nici casele de discuri nu s-au arătat supărate și au precizat că astfel de lucru se mai întâmplă și nu sunt un capăt de țară. Ce îi enervează cu adevărat sunt situațiile în care piesele sunt furate și date spre ascultare. Este o mare frustare și pentru muzicieni. Will.i.am. a amânat anul trecut apariția noului album "Willpower" după ce o parte din piese au fost postate pe internet de un hacker. Artistul a fost extrem de supărat și a declarat în nenumărate interviuri că este dezamăgit că oamenii nu înțeleg cât rău pot face prin acțiunilor lor.
Cum hackerii sunt inventivi, aceștia fac tot felul de farse pentru a stârni agitație. Recent, cineva a introdus în aplicația iOS a celor de la The Rolling Stones la secțiunea concerte o dată la festivalul Coachella. Zvonul a făcut înconjurul lumii muzicale, fiind preluat de numeroase publicații de specialitate, iar membrii The Rolling Stones s-au văzut puși într-o situație dificilă, întrucât nu aveau de gând să concerteze la festival și nici nu știau ce s-a întâmplat exact cu aplicația.
O parte din industria muzicală nu este deranjată de avalanșa de zvonuri (fie false sau adevărate) întrucât sunt o publicitate gratuită ce nu aduce un prejudiciu real artistului și pot fi transformate într-un atuu. Pe de altă parte, acestea nu sunt controlate de cei din industrie, astfel că există anumite riscuri. În același timp, artiștii de notorietate, indiferent de genul muzical, devin din ce în ce mai secretoși și mai puțin comunicativi cu presa, mai ales că ei sunt și cei mai vânați de hackeri.
Farsele pe online sunt precum cele de la telefon. De cele mai multe ori sunt amuzante și inofensive, în alte cazuri sunt răutăcioase și de prost gust, iar în unele situații declanșează tragedii, precum cea a tinerei asistente medicale Jacintha Saldanha din Marea Britanie, care s-a sinucis după ce 2 DJ de radio i-au făcut o glumă la telefon. Totul se rezumă la intențiile și conștiința fiecărui individ în parte.