MySpace va avea parte de o relansare în forță până la sfârșitul anului. Specific Media, noii proprietari ai rețelei de socializare lucrează din 2011 la o strategie pentru readucerea site-ului la popularitatea înregistrată în perioada 2005-2008, a declarat Rikki Webster (senior manager comunicare pe Europa) pentru PR Week.
Justin Timberlake va participa la relansarea MySpace. Cântărețul care este partener al companiei Specific Media a confirmat anul trecut că se va implica în reorganizarea site-ului.
MySpace versus Facebook
MySpace era în urmă cu câțiva ani una dintre cele mai vizitate rețele de socializare, fiind cel mai bun mijloc de promovare online pentru artiștii tineri. De exemplu, Lily Allen și Arctic Monkeys s-au lansat pe MySpace și au ajuns în atenția caselor de discuri grație succesului de pe online.
Însă, MySpace a intrat într-un declin odată cu apariția Facebook care s-a dezvoltat într-o comunitate complexă, ce oferă numeroase avantaje artiștilor. În timp, toate facilitățile pe care un profil de MySpace le punea la dispoziție au putut fi găsite pe Pagina de Artist de pe Facebook. În plus, Facebook optimizează constant serviciile sale, iar pentru MySpace, care nu a mai venit cu ceva nou de mult timp nu va fi ușor să recupereze.
Inițial, compania a fost cumpărată cu 580 milioane de dolari în 2005 de News Corp deținută de Rupert Murdoch. Căderea semnificativă a site-ului l-a determinat pe Murdoch să vândă MySpace în iunie 2011 cu numai 35 milioane de dolari și să declare că achiziționarea rețelei a fost o greșeală.
În ultima perioadă MySpace a implementat conectarea pe site cu ID-ul de Facebook și playerul de muzică online, care recomandă ascultătorului piese conform genului selectat dintr-un catalog cu peste 42 de milioane de melodii. Imediat lansării lui, în februarie 2012, compania anunța oficial peste 40.000 de conturi create zilnic în baza interesului pentru acest player, depășind milionul de activări în primele 30 de zile.