Creativitatea lui Bob Dylan este pusă la îndoială, după deschiderea unei noi expoziții la Galeriile de artă Gagosian din Upper East Side, New York.
Expoziția se intitulează ”The Asia Series” și se presupune a fii o colecție de picturi realizate de Dylan care să ofere vizitatorilor un adevărat ”jurnal vizual” al călătoriile pe care artistul le-a făcut în Japonia, China, Vietnam și Korea.
Însă, potrivit New York Times, atât fanii, cât și specialiștii au început să se îndoiască de ”sursa de inspirație” a lui Dylan întrucât unele dintre acestea seamănă izbitor cu niște imagini realizate de fotografi foarte cunoscuți.
De exemplu, pe forumul Expecting Rain s-a făcut comparația dintre fotografia realizată de Henri Cartier-Bresson în 1984, ce surprinde doi bărbați, unul dintre ei fiind un eunuc ce servea la curtea Împărătesei Tzy Hsi și pictura ”Trade” a lui Dylan care ilustrează același moment.
De asemenea, criticii au atras atenția asupra picturii ”Opium” care pare a fii o copie perfectă a unei fotografii realizate de Leon Busy, care prezintă o femeie ce fumează opium.
Ca o reacție la suspiciunile apărute, la începutul săptămânii, un purtător de cuvânt al Galeriei de artă Gagosian a explicat că picturile lui Bob Dylan au la bază diferite surse, inclusiv imagini istorice, dar vibrațiile emanate de culorile și texturile folosite vin din scenele pe care artistul le-a observat în călătoriile sale, relatează publicația online New York Times.
Bob Dylan s-a mai aflat sub umbra unui scandal similar, în 2006, când criticii au demonstrat că versurile de pe albumul ”Modern Times” seamănă izbitor cu cele din poemele lui Henry Timrod. De asemnea, s-a arătat că versurile de pe discul ”Love and Theft” erau similare cu pasaje din romanul ”Confessions of a Yakuza”, semnat de autorul japonez Junichi Saga.
Dylan nu a vrut să comenteze acuzațiile aduse atunci și nici acum, potrivit New York Times, artistul nu vrea să dea vreo declarație.